اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل خبر داد:

انجام 3.5 میلیون دلار صادرات چمدانی در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: در شش ماه اول سال جاری بیش از 3.5 میلیون دلار صادرات چمدانی از استان اردبیل انجام شده است.

انجام 3.5 میلیون دلار صادرات چمدانی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیق بیگ‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه صادرات غیر نفتی استان اردبیل اظهار داشت: صادرات چمدانی انجام شده از استان اردبیل غالباً از مرز بیله‌سوار و گمرک جمهوری آذربایجان انجام می‌شود که با حذف روادید شاهد افزایش روز افزون این نوع صادرات در استان اردبیل هستیم.
سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل افزود: صادرات کالا از این استان در سال جاری از نظر ارزش63 درصد افزایش داشته است. 
بیگ‌زاده ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری ، حجم صادرات استان از نظر ارزش بالغ بر 41 میلیون دلار و از نظر وزن بیش از 46 هزار تن بوده که به ترتیب از لحاظ ارزش و وزن 63 درصد و 9 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مهم‌ترین کالاهای صادر شده در این مدت از استان را مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات صنعتی، سیب‌زمینی و پیاز و مهم‌ترین کالاهای وارد شده در طی این مدت به استان را ماشین‌آلات صنعتی، ‌مشتقات کائوچو و انواع کنجاله و سبوس، مصنوعات چو‌بی‌ و دام زنده ذکر کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: نگاهی بر ارزش صادرات چمدانی استان در طی چند سال گذشته حاکی از آن است که مقدار تعادلی و منطقی تجارت چمدانی استان همواره بین 2 تا 3 میلیون دلار در شش ماهه ابتدایی سال در نوسان بوده است.
بیگ‌زاده بیان کرد: کاهش حجم کالاهای وارداتی استان در کنار افزایش ارزش وارداتی این کالاها می‌تواند تاییدی بر واردات محصولات با فناوری بالا همچون انواع ماشین‌آلات باشد بطوری‌که نزدیک به 40 درصد از ارزش وارداتی استان مربوط به ماشین‌آلات صنعتی و سرمایه‌ای است.
سرپرست سازمان بازرگانی استان خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال جاری تنوع اقلام صادراتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش محسوسی داشته، بطوریکه تنوع محصولات کشاورزی و محصولات صنعتی استان و تعداد اقلام به بیش از دو برابر رسیده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول