اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن؛

13 بانک اطلاعاتی به کمک مرکز آمار ایران می‌آیند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: در آمارگیری پیش رو، 13 بانک اطلاعاتی پشتیبان از جمله ثبت احوال، راهور ناجا و اصناف، مرکز آمار ایران را در هفتمین سرشماری سراسری نفوس و مسکن همکاری می‌کنند.

13 بانک اطلاعاتی به کمک مرکز آمار ایران می‌آیند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عادل آذر ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هفتمین دوره سرشماری مسکن و نفوس کشور با فاصله پنج سال از سرشماری سال 85 در دوم آبان در سراسر کشور آغاز می‌شود.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: بر اساس قانون، مرجع رسمی تهیه، تولید، اعلام و انتشار آمارهای رسمی، مرکز آمار است و در مواردی از جمله نرخ تورم، بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و ضریب جینی اگر تفاوت آماری وجود داشت، آمار رسمی ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور قابل استناد است.
آذر با بیان این‌که ماموران آمارگیر در سراسر کشور تنها آمار سجلی، کد پستی و اطلاعات مسکن را جمع‌آوری می‌کنند، گفت: ملاک جمع‌آوری اطلاعات مردم خوداظهاری بوده و نیازی به رویت اسناد و مدارک افراد وجود ندارد ولی بنا به تشخیص خانواده‌ها، مامور آمارگیر می‌تواند در محل، اسناد و مدارک اشخاص را ببیند و بلافاصله تحویل دهد.
آذر بیان کرد: با توجه به این‌که برنامه‌های توسعه کشور پنج ‌ساله بوده، به‌روز شدن آمار و اطلاعات در هر دوره پنج ‌ساله موجب اتخاذ تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های بهتر در اداره کشور می‌شود که بر این اساس سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر پنج‌ سال یک‌بار صورت می‌گیرد. 
وی تحولات سیاسی، جمعیتی و تقسیمات کشوری بسیار زیاد را یکی دیگر از دلایل به روز بودن اطلاعات و آمار در ایران دانست و ادامه داد: در سرشماری‌ اخیر با بهره‌گیری از 90 هزار نیروی آموزش دیده و 5 میلیون و 400 هزار نفرساعت تلاش کردیم تا دقیق‌ترین آمار و اطلاعات را با همکاری مردم جمع‌آوری کنیم.
رئیس مرکز آمار ایران از مردم سراسر کشور خواست تا با ماموران آمارگیری که با لباس مخصوص و کارت شناسایی به درب منازل آن‌ها مراجعه می‌کنند همکاری کرده تا با جمع‌آوری آمار دقیق و به‌موقع، دولتمردان را در عمران و آبادانی شهرها و روستاهی این مرز و بوم یاری دهیم.
آذر به همکاری سایر ادارات در پروسه آمارگیری اشاره و اضافه کرد: 13 بانک اطلاعاتی پشتیبان از جمله ثبت احوال، راهور ناجا و اصناف، مرکز آمار کشور را در هفتمین سرشماری سراسری نفوس و مسکن همکاری می‌کنند.
وی احتمال هرگونه سوء استفاده را در طرح آمارگیری، نزدیک به محال دانست و عنوان کرد: با عوامل و اهرم‌های نظارتی دقیق سعی کردیم که با کمترین خطا اطلاعات و آمار مردم را جمع‌اوری کنیم.
این مسئول کشوری تصریح کرد: آمار و اطلاعاتی که از مردم گرفته می‌شود، اطلاعات عمومی بوده ولی بر اساس قانون، مرکز آمار کشور حتی نمی‌تواند اطلاعات و آمار مردم را به مراجع قضایی نیز ارائه دهد.
وی عنوان کرد: در طرح سرشماری مسکن و نفوس به مسائل خصوصی افراد وارد نمی‌شویم و تنها اطلاعات سجلی، کد ملی، کد پستی و اطلاعات مسکن ثبت می‌شوند که لازم است مردم این اطلاعات را تا شروع رسمی طرح سرشماری آماده کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول