اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی کهگیلویه و بویرحمد خبر داد:

بهره‌برداری از 70 واحد تولید مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویرحمد گفت: در صورت همکاری بانک‌ها، 70 واحد تولید مرغ گوشتی و چهار واحد مرغ تخم‌گذار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 70 واحد تولید مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد نعمتی ‌در جمع خبرنگاران از صدور مجوز برای احداث چهار واحد تولید تخم‌مرغ به ظرفیت 135 هزار قطعه مرغ پولت خبر داد و گفت: برای احداث این واحدها به 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز هست که در صورت همکاری بانک‌ها، کمبود تخم‌مرغ در کهگیلویه و بویراحمد جبران می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان با تولید هزار و 260 تن تخم‌مرغ در رتبه 24 کشوری قرار دارد که با احداث این واحدها رتبه تولید تخم‌مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ارتقا می‌یابد.
وی ‌با بیان‌ این‌که کهگیلویه و بویراحمد 5 هزار و 844 تن کمبود تخم‌مرغ دارد، عنوان داشت: احداث چهار واحد تولیدی تخم‌مرغ، بیش از 2 هزار تن به ظرفیت تولید تخم‌مرغ در این استان اضافه می‌کند.
نعمتی، به یک مشکل عمده در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: با وجود آن‌که بسیاری از متقاضیان احداث واحدهای تولیدی مشکل وثیقه بانکی دارند ولی کارشناسان ارزیاب بانک‌ها در این استان، املاک تعداد کمی از متقاضیان را که مشکل وثیقه ندارند، بسیار پایین قیمت‌گذاری می‌کنند که این کار موجب می‌شود این افراد نیز نتوانند تسهیلاتی در این بخش دریافت کنند. 
این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد، میزان تولید گوشت مرغ این استان را 7 هزار و 150 تن اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به نیاز 14 هزار و 546 تنی به گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد، 7 هزار و 300 تن گوشت مرغ کمبود داریم.
نعمتی از صدور مجوز 70 واحد تولید گوشت مرغ به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوره خبر داد و تاکید کرد: در صورت همکاری بانک‌ها و ارائه تسهیلات به متقاضیان، همه کسری این استان در گوشت مرغ جبران می‌شود.
وی، اعتبار لازم برای راه‌اندازی این واحدها را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ اگر این واحدها به بهره‌برداری برسند، 9 هزار و 171 تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد اضافه می‌شود.
نعمتی، اشتغال این 74 واحد تولیدی را 432 نفر اعلام کرد و ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد سالانه، 13 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که معادل 1.5 درصد تولیدات کل کشور است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در گوشت قرمز مازاد بر نیاز تولید داریم، ابراز داشت: 5 هزار و 31 تن گوشت مازاد در کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت دام زنده از استان خارج می شود.
این مسئول بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد با اعلام رتبه 22 تولیدات گوشت قرمز در این استان، اظهار داشت: میزان تولید شیر خام در کهگیلویه و بویراحمد 80 هزار تن بوده که معادل یک درصد تولیدات کشوری است.
وی ادامه داد: نیاز این استان به شیر خام، 71 هزار تن است که با توجه به تولیدات ما حدود 9 هزار تن مازاد تولید داریم که جنبه خودمصرفی در میان روستائیان و عشایر زحمت‌کش کهگیلویه و بویراحمد دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، عسل را یکی دیگر از فراورده‌های دامی در این استان دانست و خاطرنشان کرد: 216 تن عسل به صورت سالانه از کهگیلویه و بویراحمد به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
وی میزان تولید و مصرف عسل را در کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 554 و 338 تن اعلام کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول