اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

اطلاع‌رسانی صحیحی نسبت به وقف در جامعه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی گفت: اطلاع‌رسانی صحیحی نسبت به وقف در جامعه نیست.

اطلاع‌رسانی صحیحی نسبت به وقف در جامعه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت گنابادی‌نژاد عصر امروز در اختتامیه کارگاه آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه کشور از نبود اطلاع‌رسانی صحیح نسبت به فرهنگ وقف و زیارت بقاع متبرکه در جامعه انتقاد کرد.
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی اظهار داشت: در وقف و بقاع متبرکه آنچه هست، نورانیت است و باید طوری عمل کنیم که این نورانیت را به همگان نشان دهیم.
وی استفاده از زبانی خشک و سخت را برای بیان فرهنگ وقف  و اقدامات صورت گرفته در این حوزه را یکی از معایب ادارات اوقاف خواند و افزود: باید زبانی ساده و گویا را هر کس توانایی درک آن را داشته باشد برای اطلاع‌رسانی اوقاف به کار برده شود.
مدیرکل اوقاف استان خراسان رضوی از جمله کمبودهای ترویج فرهنگ وقف و زیارت بقاع متبرکه را کم‌توجهی به داستان‌های معتبر حول محور وقف و امام‌زاده‌ها در ایران دانست و بیان داشت: تاریخ‌دانان بر این عقیده هستند که دوره تمدن‌سازی اسلام با پشتوانه مالی وقف صورت گرفته است و با وجود بسیاری داستان‌های واقعی در رابطه با اوقاف و امام‌زاده‌ها اما مردم از آن اطلاعی ندارند.
وی فرهنگ‌سازی در مذمت موقوفه‌خواری را راهی برای جلوگیری از تصرف املاک  وقفی عنوان و تصریح کرد: چند جمله درارتباط با اوقاف داریم که بتوانیم آن را نماد و شعار کنیم.
گنابادی‌نژاد از پیشنهاد به  آبفای استان برای برگزاری همایش آب و وقف خبر داد و اظهار داشت: ادارات اوقاف اگر به دنبال اثرگذاری بر مردم هستند باید از چارچوب‌های رسمی گذر کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول