اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه مازندران:

تحولات اخیر منطقه با اساس تفکرات امام (ره) شکل گرفت

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: تحولات اخیر منطقه با اساس تفکرات امام (ره) شکل گرفت.

تحولات اخیر منطقه با اساس تفکرات امام (ره) شکل گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام حسین حسینی بعدازظهر امروز در بیست و چهارمین نشست هم‌اندیشی اساتید بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و تحولات اخیر منطقه و وظایف نخبگان دانشگاهی در این عرصه» با اشاره به اینکه سرزمین مازندران خاستگاه بسیاری از عالمان و اندیشمندان مسلمان است، اظهار داشت: در بازده‌های مختلف تاریخی مردم این استان به رشد علم و دانش کمک‌های فراوانی کرده‌اند و به خاطر همین سابقه‌ تاریخی و دینی سطح انتظارات از دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان بسیار بالاست و در زمینه‌ی برآوردن این انتظارات اساتید دارای نقش ویژه‌ای هستند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه بیشتر اساتید دانشگاه مازندران دارای سابقه‌ جهاد و دفاع هستند، گفت: عفاف و حجاب در دانشگاه مقوله‌ای است که باید با حضور اساتید و دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی پیامبران بیداری است و پیامبران اگر بتوانند جوهره‌ اصلی وجود انسان را باز کنند و فطریاتی که در نهاد هر فردی وجود دارد را بیدار سازند فرد خود در راه مستقیم قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: قدرت‌طلبی و عزت‌طلبی در فطرت‌ همه‌ موجودات وجود دارد و پیامبران آمده‌اند تا این عزت‌خواهی که جزء فطرت هر فرد است را بیدار کنند.
حسینی افزود: بعد از پیامبران نیز افراد دیگری همچون سید جمال الدین اسد آبادی وظیفه‌ بیدارکردن فطرت‌های وجودی انسان‌ها را بر عهده گرفتند و این موج بیداری‌های اسلامی که هم اکنون در منطقه در جریان است ادامه راه این بزرگان است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون مقام معظم رهبری نماینده‌ تفکر اسلامی هستند و برای همه‌ جهانیان مبنا است، گفت: عزتمندی که ناشی از فطرت انسان است را مسلمانان و در راس آن تفکر ناب شیعی ایجاد کرده است.
وی همچنین در مورد اهمیت موضوع بیداری اسلامی و نقش دانشگاهیان در تبیین این موضوع به سخنرانی پرداخت و افزود: در عرصه منطقه‌‌ای، انقلاب اسلامی سبب جوشش جنبش‌های اسلامی و آزادی‌بخش شد مانند جنبش حزب‌الله که ساختار کلی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را در درون ایدئولوژی مبارزاتی خود وارد کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران در ادامه از انقلاب اسلامی، به عنوان پدیده‌ای که بر بنیاد ارزش‌های دین با تکیه به روش‌ها و شیوه‌های نوین دموکراسی، شکل گرفت یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران  الگوی جدید از مقاومت و مبارزه با استبداد و استعمار را به نمایش گذاشت و الگوی جدیدی از مدیریت در عرصه قدرت، سیاست و حاکمیت را متجلی و شکل جدیدی از تاثیرگذاری را بنا نهاد و نوعی از جریان احیاگری، بیداری فکری و ایدئولوژیک را سامان داد و هدایت کرد.
وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی، برای نخستین بار اصطلاح «امت اسلامی» به عنوان یک مفهوم انقلابی را وارد ادبیات سیاسی جهان کرد، بیان داشت: از این رو پس از سه دهه توانسته است به عنوان الگوی مسلط منطقه جایگاه خود را تعریف کند.
حسینی خاطرنشان کرد: ایدئولوژی و عقیده مشترک، دشمن مشترک، طرح ایده وحدت اسلامی، مدیریت بحران‌های خاورمیانه‌ای مثل فلسطین، لبنان و عراق و به نمایش گذاشتن الگوی مدیریت جدید سیاسی با عنوان مردم‌سالاری دینی و مدیریت دینی در ایران، که ایران در دوران مدیریت نظام سیاسی متأثر از دین اسلام، توانسته است به قدرت برتر علمی منطقه تبدیل شود و استقلال و اقتدار خود را در مدیریت بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی به اثبات برساند پاسخ به چرایی تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر فرایند تکاملی بیداری اسلامی است.
وی گفت: ورود گسترده به فضاهای مجازی، رسالت مهمی که هم اکنون برعهده‌ ما است، پیاده کردن مناسب عقاید و اصول انقلاب در جامعه است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران اظهار داشت: یکی از موثرترین و بارزترین تاثیرات انقلاب ما در انقلاب‌ها و تحولات اخیر منطقه وجود شعارها و اساس تفکرات امام خمینی(ره) در این تحولات است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول