اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طی سه دهه گذشته صورت گرفته است؛

افزایش 14 درصدی مبتلایان به دیابت بارداری در جهان

خبرگزاری فارس: استاد یار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با مقایسه آمار مبتلایان به دیابت طی سه دهه گذشته گفت: درصد افزایش دیابت بارداری از دو درصد در سال 1990 به 16 درصد در حال حاضر رسیده است.

افزایش 14 درصدی مبتلایان به دیابت بارداری در جهان
سعیده مظلوم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا شیوع دیابت بارداری در بین نژادهای آفریقایی و آسیایی بیشتر از سفید پوستان است، اظهار داشت: تحقیقات انجام شده در ایران تفاوتی از این حیث را نشان نداده است.
وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1990 فقط دو درصد از مادران در دوران بارداری به دیابت مبتلا می‌شدند، افزود: تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر حکایت از ابتلای 16 درصدی مادران به دیابت بارداری دارد.
متخصص اپیدمیولوژیست در پاسخ به خبرنگار فارس درباره دلایل افزایش دیابت بارداری گفت: افزایش سن ازدواج و افزایش وزن مهم‌ترین دلایل رواج دیابت بارداری است.
وی تصریح کرد: درصد دیابت در بین مادرانی که بالای 25 سال باردار می‌شوند، افزایش می‌یابد.
مظلوم زاده، سابقه بیماری دیابت در افراد خانواده درجه یک، سن بالای بارداری و سابقه به دنیا آوردن نوزادان بالای چهار کیلوگرم را از جمله ریز فاکتورهای موثر در بروز دیابت دوران بارداری عنوان کرد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره خطرات بروز دیابت بارداری برای مادر و کودک پس از تولد گفت: آثار دیابت به طور معمول بعد از شش هفته در نوزاد و مادر برطرف می‌شود، ولی درصد بروز دیابت نوع 2، و فشار خون بالا در آینده برای آنها افزایش می‌یابد.
استاد یار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزایش ریسک سزارین و فشار خون بالا را برای مادران از جمله مشکلات مادرانی عنوان کرد که دیابت بارداری دارند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول