اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سناریوی اتهام آمریکا از ابتدا شکست خورده بود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوی اتهام اخیر آمریکا به ایران از ابتدا شکست خورده بود.

سناریوی اتهام آمریکا از ابتدا شکست خورده بود
جواد کریمی قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: آمریکا به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن مشکلات خود و مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه  اقدام به طرح سناریوی وارد کردن اتهام به ایران درباره قصد انجام عملیات تروریستی علیه عربستان سعودی در خاک آمریکا کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی بین‌المللی خاورمیانه و کشور‌های اسلامی در کانون تحولات عصر حاضر قرار گرفته‌اند و از سال‌های گذشته سه ضلع یک مثلث در مقابل این کشورها و این تحولات اقدام کرده‌اند.
وی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را سه ضلع این مثلث معرفی نمود و افزود: با توجه به شروع و شیوع بیداری اسلامی در منطقه و ایجاد یک خود آگاهی و بصیرت اعتقادی و سیاسی در میان مردم منطقه و همچنین تحولات رخ داده در اروپا و آمریکا، این کشور‌ها در جهت فرافکنی و کم اهمیت جلوه دادن آنها آغاز به کار کردند.
کریمی ضمن اشاره به نقش عربستان سعودی در سرکوب شیعیان بحرین و مسلمانان یمن، مصر و تونس و حمایت آمریکا و اسرائیل از عربستان در این زمینه گفت: اعتقاد و ایمان مردم این کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران و تلاش در جریان بیداری اسلامی و همچنین نزدیک شدن هرچه بیشتر به مواضع و اهداف جمهوری اسلامی با اقدامات کشورهای سه ضلع مثلث تضاد داشته و آنها را به یک چالش بزرگ کشانده است.
کریمی افزود: از نقطه نظر این کشورها، چهره جمهوری اسلامی ایران در نزد جهانیان به عنوان سمبل مقاومت، پایداری و بیداری اسلامی محکوم به تخریب است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از راه‌های تخریب وجه ایران در مجامع بین‌المللی و در برابر آن ترمیم چهره آشکار شده خود، متهم کردن ایران به زیر پا گذاشتن مسائل و مبانی بود که جمهوری اسلامی خود سردمدار آن در جهان است تا بتوانند درباره آن بررسی‌ها و تحلیل‌های تند و محکمی نسبت به ایران و در نهایت تخریب آن در کشورهای منطقه و جهان داشته باشد.
کریمی که وارد کردن اتهام اخیر آمریکا به ایران را دست آویزی برای به چالش کشاندن ایران با کشورهای منطقه عنوان کرد گفت: آمریکا در طول تاریخ همیشه سعی در معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و جمهوری اسلامی را به مدافع رفتارهای خشونت‌آمیز داشته است.
وی همچنین به حادثه تحولات عظیم و غیر قابل برگشت بر علیه نظام حاکم بر غرب در اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: چون چالش دیگری به جز چالش منطقه خاورمیانه و ایران دراختیار ندارند، از این اتفاقات استفاده خبری کرده و چند روزی را با عنوان اتهام افکار عمومی را به بازی می‌گیرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط مسئله حج و و اتهام اخیر آمریکا به ایران اظهار داشت: حج به عنوان یک تحول مهم و معنوی در منطقه است که امسال به خاطر جریان موج بیداری اسلامی تبدیل به یک حرکت عظیم مسلمانان می‌شود.
کریمی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این مطلب که در جریان حج امسال موضوع تفرقه در مذاهب اسلامی در دستور کار قرار گیرد گفت: یکی از مسائلی که در وهابیت در عربستان مورد استفاده قرار می گیرد همین سناریوی جدید آمریکا برای زیر سؤال بردن ایران است.
وی که این سناریو را از ابتدا لو رفته و شکست خورده دانست افزود: این طرح از ابتدای مطرح شدن شکست قطعی خود را به همراه داشت و هیچ کارشناس منصف و متفکری حتی اجازه فکر کردن درباره صحت آن را نیز به خود نمی‌دهد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که ایران را دارای یک قدرت و منطق نرم دانست و اظهار داشت: چنین کشوری با یک دیپلماسی قوی نیازی به استفاده از خشونت و تروریست در جهت پیشبرد اهداف و نیات خود ندارد و دلیلی برای استفاده از اتباع خود در جهت انجام اقدام تروریستی در خاک آمریکا بر علیه عربستان سعودی ندارد.
کریمی درباره اقدام مجلس شورای اسلامی در این‌باره اظهار داشت: مجلس امروز در نطق خود این اقدام را به شدت محکوم کرده و کمیسیون امنیت این مسئله را در نخستین فرصت پیگیری و کارشناسی می‌کند و موضع‌گیری صریح خود را احتمالا در هفته آینده اعلام می‌دارد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول