اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان خبر داد:

کاهش 70 درصدی میزان شرجی در شهر اهواز

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از کاهش 70 درصدی میزان شرجی در شهرستان اهواز خبر داد و گفت: شرایط برای فردا نیز شرجی و مرطوب خواهد بود.

کاهش 70 درصدی میزان شرجی در شهر اهواز
نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: میزان شرجی در شهرستان اهواز از صبح امروز که به میزان صد درصد و اشباع شده بوده است به میزان 70 درصد کاهش یافته و به 30 درصد رطوبت رسیده است.
وی با اشاره به شرایط موجود در خوزستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی در استان همه جریان‌های هوایی جنوبی شده است و همین امر سبب شده تا توزیع رطوبت از خلیج‌فارس در روی استان به سادگی اتفاق افتد و در شهرها شاهد هوایی شرجی باشیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هوای شرجی در روزهای آینده تا پایان وقت روز جمعه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شرایط شرجی در استان همچنان حکمفرما خواهد بود.
شفی‌خدایی درباره شرایط شرجی در استان گفت: از صبح امروز میزان شرجی در استان افزایش چشم‌گیری داشته است به حدی میزان شرجی در اهواز 91 درصد، آبادان 98 درصد، ماهشهر 91 درصد، شادگان 96 درصد، هندیجان 88 درصد، شوش 85 درصد، امیدیه 79 درصد، دزفول 77 درصد، بستان 76 درصد و شوشتر به 71 درصد بود ولی در شرایط کنونی این وضعیت بهبود یافته است.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: شهرستان‌های جنوبی به دلیل مجاورت با دریا سهمی بیشتر در میزان شرجی در امروز داشته‌اند و به این دلیل درصدهای شرجی نیز در این شهرها بیشتر بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه احتمال وقوع این پدیده در روزهای آینده نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شرایط آب و هوایی و جریان‌های هوایی همگی برای وقوع این پدیده مناسب است و احتمال اینکه در روزهای آینده این پدیده بار دیگر ولی به صورت ضعیف‌تر رخ دهد، وجود دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول