اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرجی ماندگار است؛

شرجی خوزستان 200 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از کاهش میزان شرجی در خوزستان بیش از 200 درصد خبر داد و گفت: هوای شرجی فردا با شدت و ضعف ادامه دارد.

شرجی خوزستان 200 درصد کاهش یافت
نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: هوای شرجی  که از روزهای گذشته برای خوزستان پیش بینی شده بود از روز گذشته در استان مستقر شده است و به این دلیل امروز نیز برخی از شهرستان‌های استان رامت اثر کرده بود.
وی با اشاره به میزان شرجی در شهرهای خوزستان گفت: در شهرهای خوزستان امروز میزان رطوبت در اهواز 72 درصد، آبادان89 درصد، هندیجان77 درصد، دزفول 60 درصد و شوشتر 42 درصد بوده است که این شرایط به شدت کاهش یافته و وضعیت به حال عادی باز گشته است.
شفی‌خدایی خاطر نشان کرد: رطوبت نسبی در شهر اهواز از بیشترین حالت در بامداد امروز که 72 درصد بوده است به 25 درصد رسیده و این امر نشان از کاهش 200 درصدی میزان رطوبت هوا در این شهر دارد.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان‌های جنوبی در این پدیده سهمی بیشتر از شهرهای شمالی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: شهرستان‌های جنوبی به دلیل مجاورت با دریا سهمی بیشتر در میزان شرجی در امروز داشته‌اند و به این دلیل درصدهای شرجی نیز در این شهرها بیشتر بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه احتمال وقوع این پدیده در روزهای آینده نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی شرایط آب و هوایی و جریان‌های هوایی همگی برای وقوع این پدیده مناسب است و احتمال اینکه در روزهای آینده این پدیده بار دیگر ولی به صورت ضعیف‌تر رخ دهد وجود دارد.
شفی‌خدایی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی جریان‌های هوایی همگی جنوبی شده است و همگی از دریا به ساحل و این امر باعث توزیع رطوبت هوا از سطح دریا به خشکی می‌شود و همین امر باعث وقوع شرجی شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول