اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان:

شرجی در اهواز به 72 درصد رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از افزایش رطوبت نسبی هوا در شهر اهواز به حد 72 درصد خبر داد و گفت: روند شرجی ادامه دارد.

شرجی در اهواز به 72 درصد رسید
نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: همانگونه که از روزهای قبل پیش‌بینی شده بود روندی که از روز گذشته در استان آغاز شده است در شهرهای شمالی و جنوبی خوزستان ادامه پیدا کرده و این شرایط تا حدی است که امروز در اهواز میزان رطوبت به مرز72 درصد رسیده است.
وی با اشاره به میزان شرجی در دیگر شهرهای خوزستان تاکید کرد: امروز میزان رطوبت در شهرهای آبادان89 درصد، هندیجان77 درصد، دزفول 60 درصد و شوشتر 40 درصد رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جریانات برای وقوع هوای شرجی در استان مهیا است، بیان کرد: در شرایط کنونی شرایط برای رخداد پدیده شرجی مهیاست و جریانات در استان همگی جنوبی و از دریا به ساحل شده است و به این دلیل رطوبت نسبی از سطح دریا به سمت خشکی حرکت می‌کند.
شفی‌خدایی با اشاره به اینکه در ساعات آینده از میزان شرجی کاسته خواهد شد، تاکید کرد: زمانی که رطوبت هوا در سطح زمین افزایش می‌یابد با افزایش حرارت تابش خورشید این رطوبت به سطح زمین می‌نشیند و اصطلاحاً شرجی از بین می‌رود و در ساعات آینده در استان چنین پدیده‏ای رخ خواهد داد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه احتمال رخداد این پدیده در روزهای آینده نیز وجود دارد، افزود: احتمال رخداد این پدیده در روزهای آتی نیز در خوزستان وجود دارد و پدیده شرجی تا پایان هفته با شدت و ضعف رخ خواهد داد.
وی پیش‌بینی کرد که هوای خوزستان تا پایان وقت روز پنج شنبه هوای خوزستان شرجی است.
پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان از رخداد این پدیده از روز سه شنبه خبر داده بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول