اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از چندین روز کاهش محسوس دما؛

شرجی مردم جنوب خوزستان را غافلگیر کرد

خبرگزاری فارس: پس از چندین روز کاهش محسوس دما، شرجی هوا از اواخر وقت روز گذشته مردم جنوب خوزستان را غافلگیر کرد.

شرجی مردم جنوب خوزستان را غافلگیر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با پایان فصل خرماپزان در شهرهای جنوب خوزستان اخیراً شاهد کاهش محسوس دمای هوای این شهرها بودیم.
باتوجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی خوزستان، رطوبت هوای شهرهای جنوب خوزستان از اوایل وقت روز گذشته رفته رفته افزایش یافت و امروز به بیشترین حد خود رسید.
مه رقیق ناشی از رطوبت بالای هوا از ابتدای وقت امروز آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر را فراگرفته بود و در ساعات اولیه صبح شاهد لغزندگی و رطوبت جاده‌ها بودیم که در همین راستا خودروها با احتیاط بیشتر و سرعت کمتر در سطح شهر تردد می‌کردند.
شرجی و گرمای زیاد هوا امروز مردم جنوب خوزستان را غافلگیر کرد و همچنان گرمای خرماپزان بر سطح استان حکم‌فرماست.
رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: پدیده شرجی از اوایل وقت روز گذشته آغاز و رفته رفته بر شدت آن افزوده شد.
سعید ابراهیمیان بیان کرد: امروز شاهد افزایش چشمگیر این پدیده در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر بودیم که در حال حاضر شدت این پدیده 86 درصد است.
وی در ادامه با اشاره به رطوبت 86 درصدی کنونی افزود: در 24 ساعت گذشته بیشترین و کمترین مقدار این پدیده به ترتیب 88 و 12 درصد گزارش شده است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیشترین و کمترین دمای هوا 44 و 28 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.
وی دمای فعلی شهرهای آبادان و خرمشهر را 29 درجه عنوان کرد و گفت: دمای هوای این شهرها نسبت به روز گذشته چهار درجه افزایش داشته است.
وی دلیل وقوع این پدیده را وزش‌های بادهای جنوبی و انتقال رطوبت خلیج فارس به سواحل استان عنوان کرد و افزود: این پدیده فردا تضعیف می‌شود و از جمعه مجدداً با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول