اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

ارائه آمار دقیق راهنمای برنامه‌ریزی مطلوب است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور گفت: ارائه‌ آمار و اطلاعات دقیق، منجر به برنامه‌ریزی و مدیریت منابع کشور است.

ارائه آمار دقیق راهنمای برنامه‌ریزی مطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌رضا دهناد در مراسم افتتاحیه دوره‌ آموزشی عوامل اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 که ظهر امروز در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد، گفت: کشور در حال توسعه و رشد بوده و نیازمند آمار و اطلاعات دقیق است.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی، نفتی، ملی و اعتباری تمام کشورها روزی به پایان خواهند رسید، افزود: برای بهره‌گیری درست و استفاده به هنگام از منابع کشور، نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم تا با برنامه‌ریزی بر اساس آن آمار و اطلاعات، شیوه‌ درست و صحیح استفاده از منابع را به‌دست آورده و به رشد و توسعه کشور سرعت بخشیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دوم آبان ماه اظهار کرد: با کمک اداره‌کل آمار و اطلاعات استان برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این طرح عظیم و کشوری را به انجام رسانده‌ایم.
وی مدت اجرای این طرح را 20 روز دانست و خطاب به کارآموزان سرشماری گفت: هرچند مدت همکاری شما در این طرح کوتاه است اما باید توجه کنید که در طول این طرح، شما نماینده ویژه دولت برای اخذ اطلاعات خانوار هستید، یک نماینده‌ قابل اعتماد مردم که باید اسرار و اطلاعات شخصی خانواده‌ها را در نزد خود به امانت نگاه دارد و از افشای آنها خودداری کند.
دهناد با بیان اینکه تکمیل فرم‌های اطلاعات خانوار باید دقیق و مسئولانه باشد، اعلام کرد: در این پرسشنامه‌ها مجموعه‌ای از سؤال‌های کوتاه و جزئی و در عین حال با اهمیت قرار دارد چراکه برآیند این پرسش‌ها، سرنوشت کشور را رقم خواهد زد.
وی در ادامه افزود: کسب اطلاعات جزیی‌تر از افراد جامعه، ما را در برنامه‌ریزی مناسب‌تر یاری می‌دهد چراکه این‌گونه متوجه خواهیم شد که به چه میزان نیازمند مسکن، اشتغال، مدرسه، دانشگاه، آب، برق، گاز، تلفن، و... هستیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه مسیر اخذ اطلاعات باید مسیری درست و مردمی باشد، گفت: اعتماد مردم در مقابل انجام طرح‌ها، از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است و با کسب اطمینان مردم باید نسبت به جمع‌آوری اطلاعات اقدام کرد.
وی با اشاره به تاثیرات مخرب اطلاعات غلط در سرنوشت کشور اظهار کرد: با ارائه اطلاعات غلط و نادرست، کشور به سوی برنامه‌ریزی نادرست پیش می‌رود و این موضوع باعث عقب‌ماندگی کشور خواهد شد و مسئولیت شرعی این موضوع برعهده‌ خود افراد است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول