اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران خبر داد:

آغاز کلاس‌های توجیهی طرح نفوس و مسکن در گچساران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران گفت: کلاس‌های توجیهی طرح نفوس و مسکن برای عوامل اجرایی این طرح در گچساران آغاز شد.

آغاز کلاس‌های توجیهی طرح نفوس و مسکن در گچساران
سید مرتضی سجادپور امروز در حاشیه برگزاری کلاس‌های توجیهی طرح سرشماری نفوس و مسکن در گچساران به خبرنگار فارس گفت: لازمه برنامه‌ریزی جامع و تصمیم‌گیری مؤثر و کارآمد در یک جامعه داشتن اطلاعات و آمار صحیح و دقیق است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران افزود: مطابق با توصیه‌های سازمان ملل متحد و قوانین داخلی هر کشور، هر پنج و یا 10 سال یک‌بار طرح آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن توسط مراکز آماری کشور اجرا می‌شود.
سجادپور دستیابی به اهداف و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، تحقق کامل قانون برنامه پنج ساله کشور را از جمله اهداف و دلایل لزوم اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن عنوان کرد.
وی آمار صحیح و دقیق و اطلاعات کامل را برای حل مشکلات اقتصادی، آموزشی و اشتغال در جامعه بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم و تصمیم‌گیری و اختصاص اعتبار، بودجه و تسهیلات برای تسریع حل مشکلات مردم لازم است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به قانون و سابقه سرشماری در جهان و ایران گفت: نخستین سرشماری در جهان به روش نوین 217 سال پیش و در سال 1794 در کشور سوئد انجام شد.
این مسئول گفت: قانون سرشماری در ایران در سال 1318 تصویب و نخستین سرشماری به روش نوین در سال 1335 اجرا شد.
این مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه به‌دستور رئیس جمهور طرح سرشماری نفوس و مسکن به‌صورت پنج ساله اجرایی می‌شود، یادآور شد: هشتمین مرحله از سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان ‌ماه همزمان با سراسر کشور در گچساران آغاز می‌شود.
سجادپور تصریح کرد: در گچساران افزون بر 125 نفر این طرح را اجرایی می‌کنند که 10 درصد از این تعداد به صورت ذخیره ثبت‌نام و انتخاب شده‌اند.
وی ادامه داد: عملیات آموزشی این مأموران در قالب چهار کلاس انجام می‌شود که دو کلاس به برادران و دو کلاس هم به خواهران اختصاص یافته است.
این مسئول با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و توجیهی تا 28 مهر ماه ادامه دارد، افزود: بعد از اتمام این دوره آموزشی، افراد در چهار رده مأمور، کارشناس گروه، بازبین و کارشناس بازبینی تقسیم‌بندی و مشغول فعالیت می‌شوند.
معاون فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و دستورات توسط کارآموزان، ایجاد و حفظ نظم عمومی، رعایت شئونات اسلامی، حضور به موقع در کلاس‌ها و پرهیز از هرگونه بی‌نظمی و ایجاد حاشیه در کلاس‌ها را به‌ عنوان موارد لازم برای اجرای این طرح عنوان کرد.
سجادپور متذکر شد: به ازای هر 400 خانوار شهری یک نفر مأمور آمارگیر در نظر گرفته شده که روزانه باید بین 18 تا 20 خانوار در گچساران را آمارگیری کند.
وی اذعان داشت: به ازای هر 360 خانوار روستایی نیز یک نفر مأمور در نظر گرفته شده که هر یک از مأموران سرشماری نفوس و مسکن در روستاها روزانه 16 خانوار را آمارگیری می‌کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول