اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌‌وبختیاری مطرح کرد:

هم‎خوانی مشاغل خانگی با هنجارهای فرهنگی جامعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مشاغل خانگی هم‎خوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد به گونه‎ای که در این طرح علاوه بر پرداختن فرد به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.

هم‎خوانی مشاغل خانگی با هنجارهای فرهنگی جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پرویز سلطانی ظهر امروز در نشست گروه کارشناسی کارگروه اشتغال درخصوص روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اظهار داشت: باید در سه ماه آینده مجموعه سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در استان جذب شود.
وی تصریح کرد: بانک‌ها نباید فرصت را از دست داده و سعی کنند در اولین فرصت سهمیه ابلاغی خود را با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند.
به گفته وی در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هیچگونه محدودیتی نباید وجود داشته باشد.
سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار حداکثر میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان مستقل پنج میلیون تومان است و این میزان پرداختی باید مطابق با طرح توجیهی متقاضی و نظر کارشناس اقتصادی بانک عامل صورت بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به منابع اعتباری تخصیص یافته به این طرح گفت: تنها 20 درصد از تسهیلات مشاغل خانگی دستگاه‌های اجرایی به مشاغل فرش‌بافی که منجر به تولید و اشتغال جدید شود، اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: این منابع تنها در اختیار بافنده‌ای قرار داده می‎شود که دارای مهارت درجه یک در این رشته باشد.
سلطانی با تأکید بر اینکه تسهیلات مشاغل خانگی باید به سمت طرح‌های مختلف هدایت و پرداخت شوند، گفت: بر همین اساس دستگاه‌ها موظف هستند از زمان ورود تقاضای مراجعان ظرف مدت یک هفته بررسی و اعلام نظر کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های شهرستان‌ها نیز مستقیما به سرپرستی شعب بانک‌های عامل این استان ارسال تا پس از تصویب نهایی به شهرستان‌های مربوطه توزیع و ابلاغ شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: انتظار ما از دستگاه‌های مرتبط این است که متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی را به سمت گروه‌های پشتیبان هدایت تا از نظر کمی و کیفی بازخورد بهینه‌ای داشته باشد.
سلطانی ادامه داد: باید برحسب نوع درخواست متقاضیان را به دستگاه‌های اجرایی معرفی و پس از بررسی و تایید طرح توسط دستگاه‌ها سریعا به دبیرخانه کارگروه اشتغال برای صدور مجوز نهایی ارسال و پس از آن به بانک عامل برای اخذ وام معرفی شوند.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی هم‎خوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
سلطانی با اشاره به تاثیر مشاغل خانگی در کمک به رفع معضل بیکاری گفت: اشتغالزایی، ایجاد و توسعه فناوری، ایجاد ثروت در جامعه، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری، ایجاد و گسترش بازارهای جدید، ارتقای رفاه در جامعه، ساماندهی و استفاده اثربخشی از منابع از جمله مهم‌ترین تأثیرات کارآفرینی در جامعه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول