اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

نظام اسلامی یک حکومت شخصی و سلیقه‌ای نیست

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام اسلامی یک حکومت شخصی و سلیقه‌ای نیست.

نظام اسلامی یک حکومت شخصی و سلیقه‌ای نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی که در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: پس از پیامبر اعظم (ص) انتقال قدرت معنوی به حضرت علی (ع) و ائمه اطهار صورت گرفت که در دوران غیبت این امر به فقیه جامع شرایط و شخصیتی آشنا به اسلام و مسلط به تفکر و اندیشه‌های اسلامی واگذار شد.

* اصول پایدار نظام را نمی‌توان پای میز مذاکره سیاسی مبادله کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در نظام اسلامی شکل‌گرفته، سیاست‌ها و اصول پایداری در استقرار نظام اسلامی حاکم است که این قوانین را نمی‌توان پای میز مذاکره و یا در بده بستان‌های سیاسی مبادله کرد.
واعظ طبسی تصریح کرد: یکی از این اصول عزت و اقتدار نظام اسلامی است که بر این اساس اسلام می‌خواهد ملت اسلامی ملت عزیز سربلند و برخوردار از هویت و فرهنگ دینی باشد.

* مبارزه با سلطه‌گری‌ها و سلطه‌خواهی‌ها از اصول غیرقابل تغییر نظام حکومت اسلامی
تولیت آستان ‌قدس رضوی مبارزه با سلطه‌گری‌ها و سلطه‌طلبی‌ها را یکی دیگر از اصول پایدار و غیرقابل تغییر در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از موارد که در اسلام به آن تاکید شده است مبارزه با سلطه‌گری‌ها و سلطه‌خواهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه که در اسلام به آن تاکید شده است مبارزه با سلطه‌گران است که در این راستا نباید اجازه داد قدرت‌های مستکبر بر نظام توحیدی در کشورهای مسلمان مسلط شوند.
آیت‌الله واعظ طبسی در ادامه با اشاره به اهداف دشمن در مقابله با حکومت‌های اسلامی و سلطه بر ملت‌های مسلمان گفت: دشمن در نظر دارد بستر را برای ایجاد انحراف فکری در میان نسل نوجوان و جوان کشور ایجاد کند.
وی فراهم‌شدن فضای ذلت‌پذیری در ملت مسلمان را از دیگر اهداف دشمن در راستای سلطه بر نظام و حکومت‌های اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه که مسلم است نباید اجازه دهیم دشمن به اهداف خود به منظور تسلط بر نظام اسلامی دست یابد و یا آن که به خود اجازه دهد به کشور تجاوز کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز اسلام مانع هرگونه تجاوز ملت‌های مسلمان بر آب و خاک سایر ملت‌ها شده است.

* حفظ تمامیت ارضی از اصولی‌ترین مواضع سیاسی ماست
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حفظ تمامیت مرزهای کشور در مقابل با تجاوز سایر کشورها اشاره کرد و گفت: بر این اساس حفظ تمامیت ارضی از اصولی‌ترین مواضع سیاسی ماست.
تولیت آستان ‌قدس رضوی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصولی نظام که قابل تغییر نیست حفظ استقلال کشور و امنیت تمامیت مرزهای ایران اسلامی در مقابل هرگونه تجاوز است.
وی با اشاره به حفظ تمامیت ارضی سایر ملت‌های مسلمان گفت: ملاک مالکیت در تفکراسلامی، امت مسلمان است و بر این اساس تمام کشور مسلمان که در هر کجای این کره خاکی قرار دارد به عنوان یک امت اسلامی هستند اما با مرزهای مشخص و شناخته شده که قابل احترام است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبری فرمانده کل قوا است و اوست که از استقلال و تمامیت ارضی ایران دفاع می‌کند و نیز در مقابل قدر‌ت‌های سلطه‌گر شجاعانه ایستاده است.
وی تصریح کرد: امید جامعه به رهبری و فرمانده کل قوا است که با تفکر و اندیشه‌های دینی، استقلال مرزی کشور را تقویت می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری درادامه خاطرنشان کرد: رهبری است که به ما آموخته است چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و دشمن را به ذلت و خواری بکشانیم.

* فریب برخوردهای سیاسی و نرمش‌های دوره‌ای را نخورید
تولیت آستان‌ قدس رضوی خاطرنشان کرد: آمادگی برای دفاع و برخورد با دشمن را رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما آموخته‌اند که همیشه بدانیم دشمن، دشمن است و باید در مقابل دشمن ایستاد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شناسایی دشمن گفت: آنچه که در این راستا حائز اهمیت است این است که فریب برخوردهای سیاسی و نرمش‌های دوره‌ای دشمن را نخوریم.
انتهای پیام/صا10  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول