اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: با هدف تامین گوشت مورد نیاز شمال استان اردبیل کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود
صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با افتتاح این کشتارگاه تلاش می‌کنیم تمام کشتارگاه‌های سنتی شمال استان اردبیل و مشگین‌شهر را از چرخه فعالیت خارج کرده و آنها را تعطیل کنیم.
وی در ادامه بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک دام و انسان را خاطرنشان کرد و افزود: با توجه به اینکه 50 درصد بیماری‌های دامی مشترک انسان و حیوان است دامپزشکی تلاش می‌کند با پیشگیری و مقابله با آنها و ارتقای امنیت غذایی سلامت سفره‌های مردم را تامین و کند که در این باب واکسیناسیون به موقع دام و طیور در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با یادآوری اینکه 43 درصد هزینه‌های درمانی کشور در حوزه دامپزشکی مربوط به مبارزه با بیماری‌ها و بحث درمان است، اضافه کرد: در استان اردبیل نیز با واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی عزم جدی وجود دارد تا با بیماری‌ها و برخی دیگر از عوارض آن به جد مبارزه شده و پیشگیری‌های لازم انجام شود.
صالحی از فعال بودن 40 داروخانه دامپزشکی در محروم‌ترین مناطق استان و فعالیت 50 مطب دامپزشکی تمام وقت و نیمه وقت در استان خبر داد و گفت: 9 مرکز عمده فروش واکسن در استان اردبیل فعال است که اغلب آنها به بخش خصوصی واگذار شده است.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل در ادامه از فعال شدن 25 مرکز مایه‌کوبی به همت بخش خصوصی خبر داد و ابراز داشت: در استان اردبیل و در کشتارگاه‌ها و داروخانه‌ها مسئول فنی یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین مسئولیت‌ها را عهده‌دار است به طوری که عملکرد آنها می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات را در حوزه دام و فرآورده‌ها ی خام دامی برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل با داشتن 6 میلیون واحد دامی به عنوان هفتمین استان و قطب دامپروری کشور است.
صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابراز داشت: در استان اردبیل 300 واحد مرغداری صنعتی وجود دارد به طوری که استان اردبیل در تولید جوجه یک روزه مقام ممتاز کشور را دارد.
این مسئول وجود دو شرکت مغان و پارس را یک ظرفیت عظیم و قابل اتکا در بخش کشاورزی و دامپروری اعلام کرد و اظهار داشت: کارشناسان و دامپزشکان ما با نظارت‌های بهداشتی بر کشتار دام این مجموعه تلاش می‌کنند تا بیماری‌های احتمالی را کنترل کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول