اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال به کشتارگاه صنعتی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال به یک کشتارگاه صنعتی و بهداشتی نیاز دارد تا بخش عظیمی از مصرف گوشت خود را از طریق این کشتارگاه تأمین کند.

خلخال به کشتارگاه صنعتی نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در خلخال اظهار داشت: این شهرستان نیازمند یک واحد کشتارگاه نیمه‌صنعتی با تمام امکانات از قبیل سپتیک، سالن دام، سالن کشتار و سردخانه است تا بتواند به نیازمندی مردم در خرید گوشت و فرآورده‌های آن پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرستان خلخال 9 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 150 هزار قطعه و یک واحد مرغداری مادر به ظرفیت 10 هزار قطعه وجود دارد و در حال تولید هستند.
عبداللهی خاطر نشان کرد: در کنار این واحدها یک واحد مرغداری نیز به ظرفیت 15 هزار قطعه در این شهرستان در حال فعالیت است که نظارت بر این واحدها و اقدامات کنترلی و ریشه‌کنی بیماری‌ها از جمله مسئولیت‌هایی است که بر عهده دامپزشکی گذاشته شده است.
وی تأمین گوشت سالم اعم از گوشت سفید و قرمز را یکی از وظایف دامپزشکی اعلام کرد و افزود: در بحث نظارتی نباید کوتاهی و قصور انجام شود چرا که هیچکس حق ندارد با سلامت افراد جامعه و آحاد مردم بازی کند.
این مسئول در ادامه ضرورت نظارت‌های مستمر را بر عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه در کنار اکیپ‌های نظارتی روزانه باید افراد دخیل در این امر از آموزش‌های لازم نیز برخوردار باشند.
فرماندار خلخال ادامه داد: به لحاظ نیاز روزانه شهروندان خلخال به فرآورده‌های خام از جمله گوشت قرمز و گوشت سفید انتظار داریم در تصمیم‌گیری ساماندهی فعالیت‌های این حوزه سرعت عمل بیشتری انجام شود تا شاهد برخی از مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه نباشیم.
به گزارش فارس، در این مراسم رئیس دامپزشکی خلخال نیز با اشاره به کمبود نیروی انسانی و اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه خواستار توجه مسئولان به فعالیت‌های پیش‌بینی شده، شد.
محسن سعیدی گفت: ‌به لحاظ کمبود نیروی انسانی کارکنان این اداره چندین کار مختلف را بدون منت و دریافت دستمزدی انجام می‌دهند که این امر نشان از صداقت و توجه متولیان این حوزه به ارتقای سلامت افراد جامعه است.
وی افزود: برای توسعه خدمات در حوزه دامپزشکی در شهرستان و گسترده بودن روستاهای خلخال باید نیروی انسانی موجود این مجموعه تقویت شده و افزایش پیدا کند.
سعیدی حوزه عملیات دامپزشکی را بسیار پیچیده توصیف کرد و اظهار داشت: نظارت بر قصالی‌ها، مرغ‌ فروشی‌ها، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، خودروهای حمل گوشت، سمپاشی واحدهای دامداری و واکسیناسیون دام و طیور از جمله وظایفی است که دامپزشکی بر عهده دارد.
رئیس دامپزشکی خلخال در پایان خاطر نشان کرد: ورود گوشت منجمد به کشورمان سبب شده که فروش فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول