اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان:

آمایش سرزمین نیاز صنعت خوزستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر ضرورت اجرای آمایش سرزمین در استان با توجه به صنعتی بودن منطقه تاکید کرد.

آمایش سرزمین نیاز صنعت خوزستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تورج همتی صبح امروز در کمیته ملی بررسی گزارش‌های ارزیابی زیست‌محیطی با حضور قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور اجرای آمایش سرزمین در خوزستان را با توجه به صنعتی بودن این استان ضروری اعلام کرد و گفت: همچنین در برنامه پنجم توسعه حضور ناظران معتمد لحاظ نشده که تقاضا می‌شود در کمیسیون زیربنایی این مسئله طرح و بررسی شود.
وی تصریح کرد: حضور ناظران و معتمدان هم در طرح‌های عمرانی ضروری است و حذف آنها به ضرر محیط زیست است.
همتی با ارائه گزارشی از ارزیابی طرح‌های عمرانی خوزستان در سال‌های گذشته افزود: خوزستان نخستین استانی است که در مباحث زیست محیطی ارزیابی‌هایی انجام داده و تاکنون 132 طرح در این استان انجام شده و 61 طرح تایید شده است.
به گفته وی 10 درصد مباحث مربوط به طرح‌های توسعه‌ای در کشور مربوط به خوزستان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در سال 82 تعداد 12 طرح زیست‌محیطی بررسی شده که مهم‌ترین آنها طرح‌های هفتگانه کشت و صنعت‌های نیشکر، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال نفت و گاز بود که ارزیابی و تایید شد.
همتی افزود: در سال 83، 9 طرح در استان بررسی شد که مهم‌ترین آنها توسعه میدان‌های نفتی در دشت آزادگان شمالی، جنوبی، جفیر، یادآوران، شهرک‌های صنعتی حاشیه اهواز بود.
وی گفت: در سال 84، پنج طرح ارزیابی و تایید شد که مهم‌ترین آنها خطوط گاز، پلی‌اتیلن غرب و ارزیابی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بود. در سال 85، تعداد 16 طرح، در سال 86 تعداد 21 طرح مورد ارزیابی قرار گرفت که مهم‌ترین آنها ارزیابی‌های نفت و گاز و مطالعات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر اهواز بود.
به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مطالعات تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز هنوز به طور کامل حاصل نشده است.
همتی افزود: در سال 87 تعداد 22 طرح ارزیابی شده که مهم‌ترین آنها ارزیابی‌های نفتی میادین نفت و گاز بود. درسال 88 نیز 19 طرح و در سال 89 هم 18 طرح بررسی و ارزیابی شد.
به گزارش خبرنگار فارس،‌ امروز نیز 9 طرح با حضور علی محمد شاعری قائم مقام و معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خوزستان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
طرح نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، شهرک‌های صنعتی اندیمشک 2، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام، لایروبی اسکله‌های بندر امام، مجتمع کارگاه‌ ملی حفاری اهواز قدیم و توسعه نیروگاه رامین طرح‌هایی هستند که امروز ارزیابی می‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول