اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد:

تسریع در تدوین سند آمایش استان

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به اینکه سند آمایش استان نقشه‌راهی برای پیشرفت است، بر تسریع در تدوین این سند تاکید کرد.

تسریع در تدوین سند آمایش استان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم، بر تسریع در تدوین سند آمایش استان تاکید کرد و اظهار داشت: چشم‌انداز و افق مناسب آینده استان و ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای آن منوط به تدوین این سند است.
وی افزود: این سند به عنوان نقشه راه طولانی مدت استان کمک زیادی به شناخت نقاط ضعف و قوت و مشکلات پیش روی آینده این خطه خواهد کرد.
استاندار قم ادامه داد: در تدوین این سند باید تمام ابعاد و مشخصات استان دیده شود تا برنامه‌ریزی‌های کلان و طولانی مدت به درستی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به ظرفیت‌های گسترده برنامه پنجم توسعه برای بهره گیری در استان‌ها و کمک به رشد و توسعه آنها اشاره کرد و افزود: برنامه پنجم ظرفیت‌های خوبی را در بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده و دستگاه‌های مختلف موظفند قابلیت‌های مرتبط را استخراج و اعتبارات مربوط به آنها را جذب کنند تا علاوه بر افزایش اعتبارات استانی گامی اساسی در راستای تحقق اهداف برنامه برداشته شود.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی، ضرورت تسریع در مبادله موافقت‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای ابلاغ این اعتبارات را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که برای ابلاغ اعتبارات با معاونت برنامه‌ریزی موافقت‌نامه مبادله نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر نسبت به انجام این امر اقدام کنند.
استاندار قم همچنین با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی استان، ضمن تأکید بر رعایت صرفه جویی؛ جلوگیری از توسعه بی‌رویه استفاده از این منابع را ضروری عنوان و تصریح کرد: بدون تامین زیرساخت‌های لازم و ضروری، مجوز ایجاد و یا توسعه شهرها در استان داده نمی‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول