اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای زنجان خبر داد:

افزایش 3 هزار هکتار شبکه فرعی آب در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان: تا یک ماه آینده 3 هزار هکتار شبکه فرعی آب وارد مدار می‌شود.

افزایش 3 هزار هکتار شبکه فرعی آب در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر فهیمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: این 3 هزار هکتار از 100 درصد دیمی به 100 درصد آبی تبدیل می‌شود که ضروری است میزان ایجاد اشتغال این امر را نیز در نظر گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ادامه داد: با وارد شدن این میزان به مدار توسعه استان میزان اشتغال آن در نظر گرفته نشده است که باید به این امر توجه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ابراز داشت: صرف‌نظر از اینکه دو درصد اختلاف در ثبت اطلاعات تعهد اشتغال اداره کل در آمار ارائه شده دیده می‌شود در زمینه مشاغل خانگی این اداره کل در استان برای 2 هزار و 200 نفر زمینه اشتغال فراهم کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.
وی ادامه داد: ضروری است در راستای تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خط ویژه اعتباری برای اخذ تسهیلات در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 پرونده آماده اخذ اعتبارات لازم برای ایجاد زمینه اشتغال در استان است، یادآور شد: تاکنون تسهیلاتی به این 500 پرونده در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: از 500 پرونده برای ایجاد اشتغال در استان 217 پرونده به اداره کار فرستاده شده است که تنها 87 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است، که این میزان تنها به 26 پرونده اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد تعهد اشتغال اداره کل در زمینه صنایع دستی تحقق می‌یابد، خاطرنشان کرد: باید دراین زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد.
نقی‌زاده با بیان اینکه تنها به متقاضیان مستقل تسهیلات اشتغال ارائه می‌شود، یادآور شد: به پشتیبان‌ها تسهیلاتی داده نمی‌شود که این امر نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی گفت: صنایع دستی هم به صورت کارگاهی و هم به صورت خانگی امکان پذیر و بر پایه مهارت های بومی و سنتی استوار است و بیشتر مواد اولیه آن نیز در کشور یافت می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بخشی از مراحل اساسی تولید صنایع دستی، با دست و ابزار دستی انجام می شود.
وی گفت: افزون بر این، صنایع دستی به صورت همزمان کاربرد هنری و مصرفی دارد و در کنار جنبه‌های مصرفی بالا، ذوق، اندیشه و فرهنگ تولید کننده را نیز به همراه دارد و می توان آن را یک هنر و صنعت نامید.
وی از دیگر ویژگی‌های صنایع دستی می توان از نابرابری و تفاوت فرآورده های تولیدی با یکدیگر، ارزش بیشتر در مقایسه با دیگر صنایع و داشتن قابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف یاد کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول