اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارفرمای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران خبر داد:

راه‌اندازی پروژه‌های پالایشگاه شهید تندگویان تا پایان سال

خبرگزاری فارس: کارفرمای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به پیشرفت طرح‌های پالایشگاه شهید تندگویان گفت: تمام پروژه‌ها و طرح‌های پالایشگاه شهید تندگویان تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پروژه‌های پالایشگاه شهید تندگویان تا پایان سال
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه سه‌شنبه واحد تولید گوگرد جامد پالایشگاه نفت شهید تندگویان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ری و همچنین مسئولان پالایشگاه تهران به‌ بهره‌برداری رسید.
کارفرمای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی تمام طرح‌ها و پروژه‌های پالایشگاه شهید تندگویان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: برای ساخت و تکمیل طرح های جدید در این واحد بیش از یک میلیارد دلار هزینه شده است.
سید حسن میرسلطانی با اشاره به بهر‌ه‌برداری از واحد گوگرد جامد خاطرنشان کرد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با همکاری شرکت ظفران صنعت به عنوان پیمانکار طرح توانست در مدت 20 ماه واحد گرانول سازی پالایشگاه شهید تندگویان را با یک پنجم هزینه در بین تولید کنندگان جهانی و با لایسنس‌های خارجی به صورت ای‌پی‌سی راه‌اندازی کنند و این پروژه تماما به دست توانای تولید کننده داخلی ساخته شده و این امکان را دارد که در هر شیفت کاری بالغ بر 220 تن و طی 24 ساعت حدود 720 تن گوگرد فله را به گوگرد حجمی تبدیل کند.
وی در ادامه افزود: در گذشته در مجموع روزانه حدود 200 تن گوگرد در استان تهران تولید می‌شد و مقداری از این تولیدات در هوا پخش می شد و یا به علت نحوه بارگیری فله‌ای برای مصرف کنندگان مشکلاتی به همراه داشت ولی با تمهیدات اندیشیده شده و راه اندازی گوگردزدایی ضمن حذف این ماده از چرخه آلودگی هوا توانستیم ارزش افزوده بیشتری برای آن ایجاد کنیم و با توجه به اینکه اخیرا گوگرد ماده ارزشمندی در سطح جهان شناخته شده و در داخل کشور به ‌ویژه برای صنایع کشاورزی، کبریت و مهمات‌سازی و همچنین اسید سولفوریک کاربرد دارد.
میرسلطانی عنوان کرد: بنابراین با بهره برداری واحد گرانول سازی پالایشگاه تندگویان و همچنین بسته‌بندی و شکل و فرم‌دهی آن می‌توان در بازارهای جهانی با دیگر تولید کنندگان به رقابت پرداخت.
کارفرمای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به طرح‌های در حال اجراست، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که هم‌اکنون در پالایشگاه شهید تندگویان در دست اجراست عمدتا طرح‌های زیست‌محیطی است و ضمن اینکه می‌توان بهره‌وری آن را افزایش داد، از طرفی دیگر با به روز کردن ابزار و تجهیزات عمده مساله امروز صنایع نفت تهران را که همانا حذف گوگرد در هوای است را زیر پوشش قرار داد.
وی در ادامه قدمت پالایشگاه شهید تندگویان را مورد اشاره قرار داد و افزود: پالایشگاه تهران با بیش از 45 سال قدمت همچنان مصرف کنندگان داخلی و خارجی را پشتیبانی می‌کند و این در صورتی است که در سطح دنیا چنین پالایشگاه هایی به موزه تبدیل شده است. 
کارفرمای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در پایان تصریح کرد: با توجه به مسایل و مشکلاتی همچون اخذ لایسنت از سوی سازندگان جهانی برای احداث پالایشگاه‌های جدید، از چندین سال پیش تصمیم گرفته شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول