اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی کرمان:

اصناف نقش مهمی در تولید امنیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: اصناف با توجه ویژه به امر مبارزه با ارائه اقلام ضد فرهنگی نقش مهمی در تولید امنیت عمومی در جامعه دارند.

اصناف نقش مهمی در تولید امنیت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا بنی‌اسدی سه‌شنبه شب در همایش پلیس، امنیت و اصناف در کرمان اظهار داشت: اصناف در شهر کرمان که به طور متوسط 100 هزار جمعیت استان را پوشش می‌دهد، تعامل بین آنها و پلیس می‌تواند، آسایش و امنیت مردم را فراهم کند.
وی با بیان اینکه لازم است هر چند وقت یک بار جلسه‌های کوتاه‌مدتی با مجمع امور صنفی در راستای صدور مجوزهای لازم داده شود، افزود: یکی از مواردی که موجب اخلال در فعالیت اصناف می‌شود، بحث ترافیک است و باید با تعامل بیشتر این مشکل برطرف شود.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی، سیاسی و مذهبی ریشه در بازار و حلقه ارتباط بین عرضه و تقاضا دارد و می‌طلبد در این بخش نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.
بنی‌اسدی با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی به عنوان چشم و گوش نظارتی حاکمیت است، بیان کرد: در واقع ابزار اعمال قانون در اختیار اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی است و تمهیداتی که متوجه جامعه در عرصه کنونی است، به نحوی به بازار ارتباط دارد.
وی با تأکید بر ارائه راهکارهای لازم در زمینه امنیت اصناف با توجه به شرایط کشور اظهار داشت: در بخش تهاجم فرهنگی موضوعاتی از جمله تجهیزات دریافت از ماهواره، اقلام ضد فرهنگی از جمله سی‌دی‌های مستهجن و مبتذل که عامل نابودی کانون خانواده‌ها است، باید مورد توجه ویژه اصناف قرار گیرد.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان وظیفه اصناف را در زمینه مبارزه با مواردی از جمله عرضه مشروبات الکلی مهم خواند و افزود: با توجه به گستردگی و تنوع واحدهای صنفی امکان تخلف برخی در این زمینه وجود دارد.
بنی‌اسدی به وضعیت اشتغال در جامعه اشاره کرد و گفت: بیکاری برخی از جوانان و اشتغال برخی از اتباع بیگانه در کشور قابل توجه است و عامل بسیاری از جرم‌های خشن در کشور به اتباع بیگانه بازمی‌گردد و باید در این زمینه حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بازاریان و کسبه با رعایت عدل و انصاف به مردم خدمت کنند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در مجامع امور صنفی مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: اصناف با توجه ویژه به امر مبارزه با ارائه اقلام ضد فرهنگی نقش مهمی در تولید امنیت عمومی در جامعه دارند.
حمید سلطانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز بیان داشت: اداره نظارت بر مکان‌های عمومی وظیفه ایجاد نظم و آرامش جامعه به ویژه امنیت اخلاقی در واحدهای صنفی و مکان‌های عمومی را دارد.
وی افزود: نظارت مستمر بر واحدهای صنفی و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از اصنافی که از اتباع بیگانه استفاده می‌کنند از دیگر وظایف این اداره است.
سلطانی با اشاره به ارائه خدمت به 800 دسته صنفی، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کارهای خدماتی بیان داشت: اصناف دومین لایه جمعیتی را دارا هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول