اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشتغال 20 هزار نفر؛

840 واحد صنعتی در کردستان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست تجارت، صنعت و معدن کردستان با اشاره به وجود و فعالیت 840 واحد صنعتی و 270 واحد تولیدی در استان، گفت: این واحدها زمینه اشتغال بیش از 20 هزار نفر را در این استان به ‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

840 واحد صنعتی در کردستان فعالیت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،سیروس شاه‌غیبی سه‌شنبه شب در همایش آسیب‌شناسی بیکاری و اشتغال کاذب در کردستان که با حضور اساتید دانشگاه‌های استان و صاحب‌نظران حوزه‌های اجرایی و انتظامی در دانشگاه آزاد واحد سنندج و برگزار شد، اظهار داشت: با این میزان فرصت شغلی ایجاد شده صنایع و معادن حدود 16 تا 17 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به رشد خوب بخش صنعت و معادن در این استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چند واحد کوچک در این استان فعالیت داشت که برای 300 نفر اشتغال ایجاد کرده بود.
به گفته شاه‌غیبی، استان کردستان از دوره 10 ساله طلایی اوایل انقلاب و دوران ایجاد زیرساخت‌ها در کشور محروم بود تا جایی که فاصله کنونی و معنادار کردستان با سایر استان‌ها ناشی از خلأیی است که در آن دوران برای این استان مرزی پیش آمد.
سرپرست تجارت، صنعت و معدن استان کردستان خاطرنشان کرد: اکنون با مصوبات سفرهای دولت و سفر مقام معظم رهبری در زمینه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها این فاصله و خلأ را جبران کرد و کردستان را به سایر استان‌های کشور در زمینه شاخص‌های توسعه رساند.
شاه‌غیبی به اعلام آمادگی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر 9 طرح تکمیلی، ایجادی و توسعه‌ای در استان اشاره و تصریح کرد: با تعامل و رایزنی تعداد این طرح‌ها به 16 مورد افزایش یافت.
وی یادآور شد: برای این طرح‌ها اعتباری افزون بر 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه ایجاد بیش از 3 هزار و 500 شغل ایجاد خواهد شد.
سرپرست تجارت، صنعت و معدن استان کردستان عنوان کرد: شرکت شستا نیز ایجاد یک طرح بزرگ صنعتی را در استان آغاز کرده که فاز نخست آن در اوایل سال آینده با اشتغالزایی یک‌هزار و 200 نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
شاه‌غیبی همچنین در پایان به سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیاردی در بخش‌های دیگر و به ویژه طلای داشکسن قروه اشاره کرد و افزود: تا چهار سال آینده 12 هزار شغل در قالب این طرح‌ها در کردستان ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول