اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجامع امور صنفی گچساران خبر داد:

اعمال ماده 71 قانون نظام صنفی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس مجامع امور صنفی گچساران از اعمال ماده ۷۱ قانون نظام صنفی این شهرستان به منظور جلوگیری از اختلال کار فروشندگان سیار و وانت‌بارها در کسب فروشندگان ثابت، خبر داد.

اعمال ماده 71 قانون نظام صنفی در گچساران
سید ناصر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: بازاریان گچساران چه قبل از انقلاب و چه در دوران انقلاب، در زمان جنگ تحمیلی و دوران سازندگی نقش مهمی را در حمایت از آرمان‌های انقلاب بر عهده داشته‌اند.
نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور با اشاره به همراهی اصناف گچساران در ایجاد شرایط مناسب برای اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: بازاریان گچساران، اصناف و اتحادیه‌ها با برنامه‌ریزی مناسب مشکلات این طرح را به حداقل رساندند.
وی افزود: در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، اصناف و بازاریان با تعهد به نظام و انقلاب اسلامی ایران، مؤثر واقع شدند.
رئیس مجامع امور صنفی گچساران عنوان داشت: واحدهای صنفی فعال گچساران در قالب 26 اتحادیه در امر تهیه و توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در گچساران افزون بر چهار هزار و 100 واحد صنفی در قالب واحدهای توزیعی، خدماتی، فنی و تولیدی وجود دارد از بازاریان خواست تا در زمینه تمدید پروانه‌های کسب خود در موعد مقرر اقدام کنند.
حسینی با بیان اینکه گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای برای تمام واحدهای صنوف زیرپوشش مجامع امور صنفی گچساران ضرورت دارد از استقبال خوب اصناف برای شرکت در این دوره‌ها خبر داد.
وی با تأکید بر حمایت از کسبه قانونمند و جمع‌آوری شغل‌های مزاحم در گچساران خاطرنشان کرد: در این شهرستان تعداد زیاد فروشندگان سیار و وانت بارها سبب اختلال در کسب و کار فروشندگان شده‌اند بنابراین مصمم به اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی هستیم. 
وی با بیان اینکه حمایت و تشویق کسبه‌های قانونمند امری لازم و تأثیرگذار است، این کار را زمینه‌ساز اشتغالزایی پایدار عنوان کرد.
حسینی بیان داشت: بر اساس ماده 71 قانون نظام صنفی همه متصدیان صنفی ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند که لازم است اصناف گچساران در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.
رئیس مجامع امور صنفی گچساران تقویت حوزه بازرسی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات مورد نیاز مردم و ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب و برخورد با متخلفان را از جمله برنامه‌های بازرگانی با همکاری مجامع امور صنفی در گچساران عنوان کرد.
حسینی با اشاره به نبود مکان مناسب برای فعالیت مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها در گچساران ابراز داشت: در سال 88 زمینی به مساحت 485 متر مربع و با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد ریال خریداری شد.
وی افزود: هزینه خرید این زمین از محل درآمدهای اتحادیه‌‌های صنفی در گچساران تأمین شد و تاکنون هزینه‌ای برای احداث ساختمان مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های گچساران در نظر گرفته نشده است.
رئیس مجامع امور صنفی گچساران با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر اختصاص اعتبار برای احداث ساختمان 350 مجمع امور صنفی در کشور از مسئولان خواست تا در زمینه اختصاص اعتبار برای ساخت مجمع امور صنفی گچساران اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول