اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

اعدام متجاوزان هشداری برای هنجارشکنان حریم خصوصی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برخورد دستگاه قضایی با حادثه اتفاق افتاده خمینی‌شهر هشداری است به تمام گناه‌کارانی که قصد ورود به حریم شهروندان را دارند.

اعدام متجاوزان هشداری برای هنجارشکنان حریم خصوصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حادثه خمینی‌شهر انعکاس جهانی پیدا کرد‌، اظهار داشت: لازم است به ابعاد مختلف روند اجرای حکم اعدام چهار متجاوز خمینی‌شهر و چرایی اجرای حکم اعدام برای این چهار نفر بپردازیم.
وی افزود: مهم‌ترین کاری که دادگستری استان اصفهان با توجه به گسترده شدن انتشار این خبر کرد، این بود که در حد امکان مدیریت زمان را به دست گرفت و سعی کرد در کوتاه‌ترین زمان به پرونده رسیدگی کند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه این پرونده طی دو ماه با جدیت مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: تمامی مراحل دادرسی و رسیدگی این پرونده با دقت انجام گرفت.
 
* دادگستری اقدامات موثری علیه هنجارشکنان انجام داده است
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا یکی از ارکان نظام حکومتی است و نقش اساسی در پویایی جامعه دارد، اضافه کرد: اهمیت دستگاه قضا به اندازه‌ای است که تعالی جامعه بدون وجود دستگاه قضایی مقتدر، ممکن نیست.
انصاری افزود: وظیفه دستگاه قضا حفظ حقوق مردم، عدالت اجتماعی و امنیت در تمام جوانب و زمینه‌ها برای شهروندان است.
وی ادامه داد: دادگستری اصفهان در راستای امنیت عمومی برای شهروندان اقدامات موثری علیه هنجارشکنان و مجرمین انجام داده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: دادگستری در راستای برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی، هیچ تردیدی به خود راه نداده و نخواهند داد.
 
*‌ اعدام چهار متهم خمینی‌شهر، هشدار برای هنجارشکنان حریم خصوصی
وی بیان داشت: برخورد دستگاه قضایی با حادثه اتفاق افتاده خمینی‌شهر هشداری است به تمام گناه کارانی که قصد ورود به حریم شهروندان را دارند.
انصاری اضافه کرد: با بررسی دقیق به این پرونده رسیدگی کرده و اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای کج‌اندیش جو اسلامی جامعه ما را ملتهب و موجب رنجش مردم متدین و نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند.
 
*‌ قاطعیت در رسیدگی دستگاه قضا منجر به فرار متهمان شد
وی اضافه کرد: مردم این متجاوزان به نوامیس را در شهرهای مرزی استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان دستگیر و تحویل دستگاه قضا دادند.
انصاری با بیان اینکه پس از این اتفاق در سوم خرداد، سه نفر در همان منطقه دستگیر شدند، ادامه داد: سایر متهمان در استان‌های مرزی در حال خروج از کشور دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: بازپرسی در پاسگاه خمینی‌شهر به صورت مقدماتی انجام گرفت و پس از آن پرونده به دادگاه کیفری استان ارجاع داده شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: روند دادرسی به گونه‌ای بود که باید متهمان وکیل داشته باشند که البته ابلاغ شد.
وی ادامه داد: عده‌ای وکیل انتخاب و برای عده‌ای وکیل تسخیری انتخاب شد که در نخستین جلسه دادگاه در 18 مرداد متهمان و وکلا به دفاع از خود پرداختند که پس از روز ختم جلسه اعلام و دادگاه وارد شور شد.
 
* پرونده در شعبه 32 دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت
انصاری تصریح کرد: از نظر قانونی متهمان 20 روز فرصت اعتراض داشتند که این مهلت قانونی رعایت شد.
وی اضافه کرد: دو نفر از متهمان تبرئه شدند که توسط دادستان مورد اعتراض واقع شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: پرونده با در نظر گرفتن زمان به دیوان عالی کشور و در شعبه 32 فرستاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
*‌ رای نهایی اعدام چهار متهم صادر و فردا اجرا می‌شود
وی افزود: سپس در تاریخ هفده مهرماه سال جاری دیوان عالی کشور طی دادنامه از حیث انطباق اعمال ارتکابی با قانون و رعایت اصول و قواعد دادرسی و اصول و قوانین رسیدگی را خارج از لغو تشخیص و رای را صادر کردند.
انصاری تاکید کرد: اجازه اجرای مجازات از رئیس قوه قضائیه اخذ شده و مجرمان فردا به دار مجازات آویخته‌ می‌شوند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به اجرای حکم سایر متهمان پرداخت و گفت: حکم 9 نفر از متجاوزان حادثه خمینی‌شهر اعلام شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره اتهام مقرون به آزار متهمان ردیف نخست تا ششم گفت: این افراد به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری و به دلیل اتهام مشارکت در آدم‌ربایی به 15 سال حبس تعزیری محکوم شدند که جمعاً به 28 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند، که ردیف اول تا چهارم، به دلیل زنای به عنف و اکراه متهمان محکوم به اعدام به صورت دارآویخت در ملا عام و در میادین اصلی خمینی‌شهر هستند.
وی در خصوص اتهام متهمان ردیف پنجم و ششم (جواد و روح الله) تصریح کرد: پرونده این متهمان دایر بر زنای به عنف و اکراه نظر به نیاز به تحقیقات بیشتر و مواجه آنها با متهم دستگیر شده اخیر و سایر متهمان فراری مفتوح است، اما به خاطر سرقت، آزار و اذیت به 28 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.
 
*‌ متهمان هشتم و نهم از تمام اتهامات تبرئه شدند
انصاری در مورد متهم ردیف هفتم (غلامحسین) گفت: به دلیل کافی نبودن دلایل، رای بر برائت این متهم صادر شد اما به دلیل مداخله و مباشرت وی در مورد حبس غیرقانونی به یک سال حبس تعزیری و سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس محکوم و 50 ضربه شلاق تعزیری و نیز مشارکت آدم‌ربایی با وسیله نقلیه به پنج سال حبس محکوم شد که جمعاً به 9 سال و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مورد متهمان ردیف هشتم و نهم (مجید و حسن) تمام اتهامات مندرج در کیفرخواست و اتهام زنای به عنف و اکراه با توجه به امکان متهم و اینکه هیچ یک از شکات و متهمان دیگر حضور وی را در باغ اول و دوم تایید نکردند و نیز توسط شکات مورد شناسایی قرار نگرفته است، لذا به لحاظ فقد دلیل کافی رای بر برائت وی در نظر گرفته شده است.
وی نتیجه رای دادگاه خمینی شهر برای 9 نفر را اعلام کرد و گفت: متهم ردیف 10 و 11به تازگی دستگیر شده‌اند که اکنون در بازداشتگاه هستند.
انصاری ادامه داد: چهار نفر از متهمان ردیف (12،13،14،15) این پرونده  همچنان متواری هستند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول