اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

ثبت‌نام 3634 متقاضی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ساخت و سازهای مسکن در بخش شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاها گفت: تاکنون 3 هزار 634 نفر برای مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 3634 متقاضی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای مسکن با اشاره به اینکه بحث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها که در دو قالب خود مالکین و اجاره 99 ساله واگذار می‌شود، اظهار داشت: مجموع سهمیه این بخش 3 هزار و هفت واحد در سال‌جاری است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بین سایر استان رتبه دوم را در بحث مسکن دارد، افزود: تعداد 100 واحد از این مسکن‌های در حال ساخت مشکل دارند که در صورت حل مشکل این مسکن‌ها رتبه استان زنجان به رتبه یک ارتقا می‌یابد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در بحث اسکلت‌بندی 84 درصد، در صدور پروانه ساخت 112 درصد، سقف 71 درصد و در نازک‌کاری 57 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تاکنون 93 درصد از پرونده ثبت نام کنندگان منجر به عقد قرار شده است.
وی تصریح کرد: در بحث مسکن روستایی از 82 هزار 435 واحد مسکن تعداد 42 هزار و 178 واحد مقاوم‌سازی شده است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه براساس طرح طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 1384 سالانه 200 هزار واحد در کل کشور بهسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد که سهم استان زنجان در سال 84 تعداد 6 هزار و 600 واحد، در سال 85 تعداد 5 هزار واحد در سال 86 تعداد 5 هزار 300 واحد، در سال 87 تعداد 4 هزار 813 واحد است، خاطر نشان کرد: در سال 88 تعداد 5 هزار 500 واحد و در سال 89 نیز تعداد 8 هزار واحد سهم استان زنجان در بازسازی و بهسازی بوده است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه از مجموع 82 هزار و 435 واحد مسکونی در روستاهای استان در قالب طرح ویژه مقاوم‌سازی تاکنون 41 هزار و 236 واحد مسکونی بازسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد از واحدهای طرح مقاوم‌سازی و بهسازی از سال 82 آغاز و تا سال 89 ادامه داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اشاره به اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده به واحدهای مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی و بهسازی بدون بهره بوده و فقط پنج درصد کارمزد دارد، خاطر نشان کرد: سقف فردی تسهیلات مبلغ 10 میلیون تومان است که به صورت زنجیره‌ای در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در بحث نظارت بر کیفیت ساخت و سازهای‌ مسکن روستایی تعداد 135 نفر در قالب نظام فنی روستایی بر ساخت و سازها در روستاها نظارت کامل دارند، افزود: متقاضیان به منظور تهیه نقشه واحدهای مسکونی خود به شعبات بنیاد مسکن و یا به دفاتر طراحی نظام  فنی مهندسی روستایی مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول