اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش:

معلمان به ازای دوره‌های آموزشی مدرک معتبر می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان به ازای دوره‌های آموزشی مدرک معتبر می‌گیرند.

معلمان به ازای دوره‌های آموزشی مدرک معتبر می‌گیرند
اسد‌الله اسدی‌گرمارودی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ مهر در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: براساس نظام هماهنگ پرداخت که از سوی دولت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است مجموعه آموزش‌ها که به صورت پودمانی برگزار می‌شود در بهره‌مندی مزایای یک مدرک بالاتر موثر و تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: تمام معلمانی که دارای مدرک دیپلم هستند با گذراندن یک هزار و 200 ساعت آموزش و دارندگان مدرک فوق‌دیپلم با گذراندن هزار ساعت دوره آموزشی کوتاه مدت با شرایط عمومی و تخصصی می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دارندگان مدرک لیسانس با 800 ساعت و کارشناسی ارشد نیز با همین میزان ساعت می‌‌توانند از امتیاز حقوقی یک مدرک بالاتر به صورت مادام‌العمر استفاده کنند.
وی بیان داشت: در گذشته به ازای هر 176 ساعت گذراندن دوره آموزشی یک ماه پاداش ارائه می‌شد که آن هم یک بار و برای یک دوره خاص بود که در نظام هماهنگ پرداخت جدید این رویه اصلاح شده است.
اسدی‌گرمارودی بیان داشت: هر معلم و یا کارمندی که سه چهارم دوره آموزشی را به صورت تخصصی و مابقی را به صورت عمومی بگذراند می‌تواند از امتیاز یک مدرک تحصیلی بالاتر حتی در ایام بازنشستگی بهره‌مند شده که در این زمینه دولت در فکر تهیه دستور‌العملی نظام‌مند است.
این مسئول اظهار داشت: ما در سامانه جدید خود که به زودی راه‌اندازی می‌کنیم بحث ثبت و ضبط دوره‌های برگزار شده شرکت‌کنندگان و اهداف یادگیری را با محوریت معلمان ساماندهی کرده و در اختیار علاقمندان قرار می‌دهیم.
 
*برگزاری دوره‌‌های آموزشی بصیرت ادامه پیدا می‌کند
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث بصیرت و معرفت فرهنگیان نیز با همکاری حوزه علمیه و دبیرخانه متمرکز با بهره‌گیری از اساتید مجرب حوزه‌های علمیه اقدام به تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مغفرت‌آموزی کردیم.
وی بیان داشت: در چهار رده کشوری و به صورت منطقه‌ای معلمان علاقمند آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز آموزش‌های مهارتی موردنیاز به درخواست معلمان  انجام شود.
این مسئول یادآور شد: این دوره‌های آموزشی با هدف توانمند‌سازی معلمان و با تامین اعتبار مورد نیاز انجام شده و بخش اول آن نیز در حال پیگیری است.
اسدی‌گرمارودی با قدردانی از دست‌اندرکاران و معلمانی که فصل تابستان وقت خود را صرف گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی کردند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با این افزایش مهارت سال تحصیلی جدید با شادابی و نوآوری‌های موثر همراه باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول