اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

مردم اساس تولید و حفظ امنیت هستند

خبرگزاری فارس: جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: مردم به عنوان پایه و اساس تولید، حفظ و ارتقای امنیت به شمار می‌روند.

مردم اساس تولید و حفظ امنیت هستند
به گزارش خبرگزاری فار‌س از کرمان، سردار محمود تشکری ظهر امروز در جشنواره علمی "سهم من در امنیت و آرامش" اظهار داشت: امنیت به عنوان تولید جمعی، عنصر چند بعدی است که همه باید در تولید و حفظ آن همکاری داشته باشند و پلیس نیز وظیفه و سهم خود را در این مسیر ایفا کند.
وی سه عنصر مردم، حاکمیت و پلیس را در تولید امنیت دارای نقش اساسی عنوان کرد و بیان داشت: این سه عنصر در کنار یکدیگر امنیت شایسته را برقرار می‌کنند و در غیر اینصورت آن مطلبویت که مدنظر است به وجود نمی‌آید.
تشکری افزود: پلیس هر اندازه که توانمند و کارآمد باشد، بدون مشارکت مردم و حمایت حاکمیت نمی‌تواند به خوبی ایفای نقش کند.
وی تصریح کرد: در این میان، مردم به عنوان پایه و اساس تولید، حفظ و ارتقای امنیت به شمار می‌روند.   
تشکری با بیان اینکه نیروی انتظامی طی سال‌های اخیر به دنبال ایجاد تعامل و همکاری بوده است، خاطرنشان کرد: شعار سال جاری نیز بر این اساس بود که سهم من در امنیت چیست.
رئیس ستاد هفته بزرگداشت ناجا با بیان اینکه هر شخص از امنیت سهم دارد، بیان داشت: در جریان تولید امنیت همه باید نقش خود را به نحوی تعریف کنند و این بدان معنی نیست که پلیس خود را از عرصه کنار بکشد، پلیس وظایف خود را دارد اما نقش مردم و حاکمیت نیز تعیین‌کننده است.
تشکری با بیان اینکه آسیب‌ها بسترساز و فعال کننده تهدیدات بیرونی هستند، گفت: در صورت برطرف نشدن آسیب‌های امنیت عمومی در داخل سیستم، تهدیدهای خارجی فعال می‌شود.  
وی اظهار داشت: اگر آسیب‌ها را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم، بخش عمده‌ای از تهدیدی‌ها نیز برطرف می‌شود.  
تشکری بیان داشت: امنیت با آنکه از جمله ضروری‌ترین نیازهای بشر محسوب می‌شود اما در زمره مفاهیمی است که ابعاد، سطوح و لایه‌های زیادی را شامل می‌شود.   
وی یکی از مسئله‌های اساسی حوزه امنیت را رسیدن به درک مشترک عنوان کرد و بیان داشت: بعضی با رویکرد سلبی، امنیت را مساوی با فقدان تهدید و برخی با رویکرد ایجابی آن را مساوی با ملازم وجود آرامش می‌دانند.
تشکری ‌افزود: گروهی امنیت را در چارچوب سخت و نظامی و در سویی آن را شامل حوزه‌های نرم مانند فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌دانند، اما در طول زمان بر تعداد اندیشمندان ایجابی افزوده شده و تنها محدود به حوزه‌های سخت و نظامی نمی‌داند.  
وی با بیان اینکه مفهوم امنیت با مفاهیمی مانند تهدید، آسیب و احساس آرامش گره خورده است، تصریح کرد: با گرایش‌هایی که اخیرا در اندیشه‌های امنیتی تقویت شده و عمدتا بر فرآیندهای زمینه‌محور تولید امنیت در برابر فرآیندهای قدرت محور تأکید می‌کند به این دلیل امنیت عمومی از اهمیت زیادتری برخودار شده است.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: امنیت عمومی یک تولید اجتماعی است و تمام نهادهای جامعه اعم از دولتی و غیردولتی و آحاد شهروندان در تأمین و تولید آن نقش دارند.
وی خاطرنشان کرد: برخورد پیشگیرانه و تمهیدات ایجابی برای برقراری امنیت عمومی مستلزم ورود نهادهای فرهنگی و اجتماعی مانند خانواده‌، رسانه و مدرسه است.
تشکری با بیان اینکه کج‌کاری بعضی از دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی، نیروی انتظامی را درگیر می‌کند، گفت: ورود نیروی انتظامی به صورت عینی در منظر بروز می‌کند و این احساس در جامعه به وجود می‌آید که تنها پلیس در این ارتباط نقش دارد.
وی بیان داشت: واقعیت امنیت و احساس امنیت عمومی به موقعیت پلیس، اقتدار آن و درک بازیگران امنیت و مردم از این موقعیت بستگی دارد.
تشکری بیان کرد: پلیس ضعیف نمی‌تواند در تأمین امنیت عمومی نقش داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول