اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی؛

فراخوان عمومی تولید مستند شهید ادواردو آنیلی منتشر شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن سالگرد شهادت ادواردو (مهدی) آنیلی انجمن اسلامی شهید آنیلی فراخوانی برای تولید مستند دوم زندگی وی منتشر کرد.

فراخوان عمومی تولید مستند شهید ادواردو آنیلی منتشر شد
جمال طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این زمینه اظهار داشت: این انجمن قصد دارد اقدام به ساخت مستندی پیرامون تاثیر زندگی و شهادت این شهید مظلوم بر شخصیت و زندگی افراد مختلف گذارد.
وی با اشاره به اینکه مستند شهید آنیلی یکی از تاثیرگذارترین مستندات 30 ساله انقلاب بوده است، افزود: بعد از پخش این مستند حرکت‌هایی در فضاهای سایبری و دانشجویی ایجاد شد و این فیلم از طریق شبکه‌های برون مرزی پخش شده و تاثیرات آن حتی در کشورهای روسیه و انگلیس مشاهده شد.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی گفت: در طی این سال‌ها شخصیت‌های بسیاری نیز در ایران تحت تاثیر زندگی شهید آنیلی قرار گرفته‌اند که از آن جمله یعقوب ترکی تاریخ‌ نویس معاصر که در حال ساخت فیلم شهید مطهری است در گفت‌وگویی بیان داشته قهرمان زندگی من شهید آنیلی است.
وی به بیان داستان زندگی و شهادت ادواردو آنیلی پرداخته و بیان کرد: ادواردو که دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف پرینستون نیویورک بوده در 20 سالگی برحسب اتفاق در کتابخانه دانشگاه چشمش به قرآن کریم افتاده و چند آیه از آن را می‎خواند و احساس می‎کند این نمی‎تواند کلامی بشری باشد، بنابراین قرآن را به‌طور کامل مطالعه کرده و تصمیم می‎گیرد مسلمان شود، بدون اینکه نیاز به مشورت با کسی را احساس کند.
طاهری درباره زندگی ادورادو پس از مسلمان شدن تصریح کرد: خانواده وی ابتدا آن را خیلی جدی نگرفتند و سعی کردند که او  دست از اسلام بردارد زیرا فکر می‎کردند این یک احساس زودگذر است ولی او هرچه بیشتر مطالعه می‎کرد، نسبت به تصمیمش محکم‎تر می‎شد.
وی با اشاره به ثروت عظیم خاندان آنیلی اضافه کرد: اجداد ادواردو مالک کارخانه فیات در ایتالیا، صاحب بانک‎‎ها و بیمه‎ها، باشگاه یوونتوس و غیره هستند، پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است که زمینه‌ساز ازدواج آنها صهیونیست‎‎ها بودند.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی ادامه داد: یکی از تاکتیک‌های صهیونیست‌ها برای تمرکز ثروت، ازدواج با افراد بسیار ثروتمند است تا از این طریق ثروت به فرزندان یهودی‌زاده برسد، اما توطئه به اینجا ختم نمی‌شود بلکه مرگ و میر در خانواده‌ای که یکی از آنها با زنی یهودی ازدواج کرده آغاز می‌شود، به نحوی که سهم ارث وارثین یهودی افزایش یابد و این همان بلایی است که بر سر خانواده ادواردو نازل شد.
وی تاکید کرد: زمانی که ادواردو مسلمان شد، پدرش حاضر نشد که میراثش را به‎دست او بسپارد، لذا پسر عموی مسیحی‎اش را به‎ عنوان جانشین ادواردو تعیین کرد، اما ناگهان او نیز به طرز مشکوکی فوت کرد.
طاهری در ادامه سرگذشت آنیلی افزود: بعد از ادواردو ثروت او به خواهرش می‌رسید ولی با فریب این ثروت را از چنگ او در آوردند و درنهایت ثروت او به خواهرزاده‌ یهودی‌اش رسید.
وی با بیان اینکه آنها سعی داشتند شهادت ادواردو را خودکشی نشان دهند، گفت: طبق قانون در کشور ایتالیا حتی حیواناتی چون سگ و گربه را پس از مرگ کالبدشکافی می‌کنند در حالی که آنیلی را بدون کالبد شکافی سریع دفن کردند.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی در ادامه بیان کرد: یکی از مواردی که توانسته این سکوت را بشکند مستندی است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز و کارگردانی سیاوش سرمدی در  کشور ایتالیا ساخته شد و با ارائه اسنادی متقن توانست شبهات ذهنی مردم را برطرف کند.
وی درباره مشکلات ساخت مستند قبلی اظهار داشت: زمانی که این مستند در کشور ایتالیا در حال ساخت بود مشکلاتی برای گروه سازنده آن توسط مافیای قدرت این کشور پیش آمد از جمله اینکه عوامل سازنده این مستند  چند بار تهدید به مرگ شدند و حتی قصد تطمیع تهیه‌کننده را داشتند و به او پیشنهاد کردند، هم‌ وزن بدنش دلار به او دهند تا از ادامه ساخت این مستند منصرف شود. 
طاهری ادامه داد: همچنین تیمی که برای رایزنی فرهنگی از ایران به ایتالیا رفته بودند به‌عنوان تروریست دستگیر و به مدت یک هفته بازداشت بودند، زیرا مافیای قدرت مایل نبود حقایق پشت پرده این جنایت آشکار شود.
وی تصریح کرد: اکنون در آستانه یازدهمین سالگرد شهادت ادواردو آنیلی قصد داریم تاثیرات این مستند را در طی سال‌های گذشته بر روی جامعه شیعی و غیر شیعی بررسی و شبهات موجود را برطرف کنیم.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی به یکی از شبهات اشاره کرد و گفت: یکی از این شبهات این است که چرا این فرد باقی نماند تا با قدرت و ثروتش برای اسلام و تشیع کاری انجام دهد.
وی افزود: این در حالی است که خود ادواردو همیشه  می‌گفت، این خواست خدا بود که من شیعه شوم تا زندگی افراد بسیاری تحت تاثیر زندگی من عوض شود و در نهایت نیز با شهادت خود این امر را جامعه عمل پوشاند.
 
*شهادت لوکا تاییدی بر حقیقت زندگی آنیلی بود
طاهری تصریح کرد: یکی از مهمترین تاثیرات زندگی شهید ادواردو تاثیر وی بر دوستش «کنت لوکا گائتانی لاواتلی» بود که تحت تاثیر شهید ادواردو مسلمان شد و توسط همان گروه مافیایی و به همان نحو به شهادت رسید.
وی افزود: پدر لوکا مالک یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کارخانه‌ های مشروبات الکلی با نام مونتالچینو بود.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی که از زمان کودکی با آنیلی دوست بود در سال 1998 به همراه ادواردو به ایران آمد و به دین اسلام مشرف شد.
وی با اشاره به اینکه گره زندگی لوکا برای شیعه شدن بحث حجاب بوده، اضافه کرد: وضعیت جامعه ایتالیا به‌گونه‌ای است که اغلب افراد در این کشور لائیک و غیر مذهبی هستند و با توجه به اینکه لوکا در سینما مشغول فعالیت بود نسبت به حجاب شبهاتی داشت که توسط آنیلی برطرف شد.
طاهری ادامه داد: کنت لوکا نسبت به ادواردو زندگی مخفی‌تری داشت و با یک پرنسس انگلیسی ازدواج کرده و دارای سه بچه بود و با اینکه به خاطر شغل آلوده پدرش هیچ‌گونه وابستگی مالی به او نداشت به خاطر ارثیه‌ای کلانی که به وی می‌رسید به همان شیوه ادواردو شهید و مرگ او را خودکشی جلوه دادند.
وی در ادامه زندگی لوکا تصریح کرد: با وجود زندگی مخفیانه لوکا برادر وی با داماد شهید ادواردو که طراح اصلی شهادت آنیلی است دوست صمیمی بودند و شهادت او به  همین سبک و سیاق نشان می‌دهد این دو موضوع کار یک باند بوده و به دست مافیای این کشور صورت گرفته است، ضمن اینکه تاییدی بر حقیقت زندگی ادواردو آنیلی است.
 
*شهید آنیلی نمونه بارز صدور انقلاب بود
مسئول انجمن شهید آنیلی تاکید کرد: شهید آنیلی نمونه بارز صدور انقلاب محسوب می‌شود و مسلمان شدن وی زمانی مطرح شد که بیداری اسلامی هنوز آغاز نشده بود بنابراین زندگی وی نمادی برای صدور انقلاب شد.
وی افزود: طی این سال‌ها تصاویر و فیلم حضور شهید ادواردو آنیلی در فروردین‌ماه ۶۰ در کشور ایران برای ساخت مستند‌های پخش شده در تلویزیون مورد استفاده قرار گرفت و پاسخ برخی شبهات مخالفان ماجرای شهادت شهید آنیلی را داد.
طاهری در پایان تاکید کرد: انتظار داریم طی این فراخوان افرادی که مستنداتی مانند عکس، فیلم و یا هر چیز دیگر از زندگی آنیلی در کشور ایران یا ایتالیا در اختیار دارند آن را برای ساخت مستند دوم زندگی وی از طریق شماره  09136004714 و یا آدرس اینترنتی edvardo313@gmail.com به انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی ارائه دهند.
به گزارش فارس، ادواردو آنیلی پس از مسلمان شدن  طی چندین مورد حضور در تهران به زیارت امام رضا (ع) رفته و به همراه کنت لوکا لاواتلی بازدیدی از مناطق عملیاتی جنوب در زمان آتش بس نیز داشته است، همچنین تصاویری از حضور او در نماز جمعه سال 60 به امامت رهبر معظم انقلاب موجود است.
انتهای پیام/ح10  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول