اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان خبر داد:

اضافه شدن 70 دستگاه خودرو به ناوگان تاکسیرانی زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر فعالیت می‌کند، گفت: در سال جاری 70 دستگاه به ناوگان تاکسیرانی زنجان اضافه می‌شود.

اضافه شدن 70 دستگاه خودرو به ناوگان تاکسیرانی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با استاندار، اظهار داشت: ستاد عمران شهری از یادگاران استاندار زنجان است که با تشکیل این ستاد شاهد کسب نتایج مطلوبی در حوزه عمران شهری برای استان هستیم.
وی با بیان اینکه در زمان گذشته حتی برای جابه‌جایی یک تیر چراغ برق با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، افزود: امروز ستاد عمران شهری با جذب اعتبارات مطلوب در راستای توسعه استان گام‌های مثبتی را برداشته است که قابل تقدیر است.
شهردار زنجان با اشاره به پروژه‌های مصوب در ستاد عمران شهری، یادآور شد: با تامین اعتبار موردنیاز برای این پروژه‌ها شاهد حرکت‌های مطلوبی در استان خواهیم بود که موجب تغییر سیمای استان می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلفی در طی دو سال گذشته در استان انجام شده است که احداث بلوار 70 متری شیخ اشراق با 40 میلیارد ریال، بلوار غدیر با 2.4 کیلومتر با 20 میلیارد ریال، بازگشایی محور دلجویی با 460 میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
موسوی ادامه داد: احداث پارک بانوان با 20 هکتار با 18 میلیارد ریال، احداث پل ولیعصر (عج) به طول 500 متر با اعتباری بالغ به 52 میلیارد ریال، ساماندهی حاشیه زنجانرود و احیای فاز نخست زنجانرود و کلنگ‌زنی فاز دوم این طرح از دیگر برنامه‌های شهرداری در طی دو سال گذشته است.
وی احداث دو زمین چمن مصنوعی، کاشت فضای سبز و آسفالت یک‌هزار و 700 تن، پیاده روسازی در 100 هزار متر مربع را از دیگر اقدامات دو سال گذشته عنوان کرد.
شهردار زنجان ایجاد فضای سبز در شبدری‌ها، احداث پارک کودک شهرک نیک‌سازان، احداث پارک نرگس، ایجاد فضای سبز خیابان‌های میثاق، کاشت فضای سبز جنب صدا و سیما و احداث فضای سبز مقابل دانشگاه زنجان را از اقدامات استان در سال جاری عنوان کرد.
وی ادامه داد: نورپردازی پل حضرت ولی‌عصر (عج)، نصب المان در پیاده‌روهای جاده گاوازنگ، اصلاح هندسی در بلوار سرداران شهید، آسفالت‌ریزی در خیابان‌ها و محلات مختلف، ساخت و پوشش کانال در برخی نقاط شهر از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.
موسوی بیان کرد: اصلاح هندسی میدان ولیعصر، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری شهرک‌های مختلف، ساماندهی ورودی‌های شهر زنجان و زیرسازی در برخی نقاط زنجان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری از سوی شهرداری است.
وی اجرای عملیات عمرانی در پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح امام حسین (ع)، ادامه عملیات عمرانی در زنجان‌کوه، تهیه و نصب پل عابر پیاده در مناطق موردنیاز شهر زنجان، اصلاح هندسی ورودی کوی وحدت، اصلاح کانال خیابان پروین اعتصامی، جدول‌گذاری مقابل باشگاه پیام، پیاده‌رو سازی در برخی نقاط شهر زنجان، خط‌کشی معابر و تملک و تخریب مدارس برای اجرای پروژه سبزه‌میدان را از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری عنوان کرد.
شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر فعالیت می‌کند، یادآور شد: در سال جاری 70 دستگاه به این ناوگان اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 175 دستگاه اتوبوس در سطح شهر زنجان و حومه در حال خدمت‌رسانی هستند که تا پایان سال 20 دستگاه به این مجموعه اضافه می‌شود، افزود: 80 درصد اتوبوس‌های زنجان به بخش خصوصی واگذار شده است.
ناصری از اختصاص 9 جایگاه سی ان جی به شهر زنجان خبر داد و گفت: دو جایگاه نیز در آینده نزدیک به مجموع جایگاه‌های شهر زنجان اضافه می‌شود.
وی احداث سردخانه 400 نفری و دو باب ایستگاه آتش‌نشانی را از فعالیت‌های شهرداری در سال جاری برشمرد و ادامه داد: در بحث مبلمان شهری نیز نصب دو دستگاه تلویزیون در سطح شهر زنجان، راه‌اندازی سیستم پارک بانوان و جمع‌آوری متکدیان از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال جاری است.
شهردار زنجان خاطرنشان کرد: احداث گرمخانه در ورودی شهرک شهر آرا، نصب دوربین برای حفظ امنیت پارک‌های شهر از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.
وی گفت: با توجه به بالا بودن حجم ارائه خدمات اجتماعی شهرداری، الکترونیکی کردن خدمات در اولویت قرار داشته و در حال حاضر فعالیت‌های شهرداری از طریق اتوماسیون و یا دور کاری به دلیل تحت وب بودن سیستم انجام می‌گیرد.
موسوی گسترش خدمات الکترونیک را از سیاست‌های شهرداری برشمرد و افزود: خدمات شهرداری از طریق منازل و با نصب باکس‌هایی در نقاط مختلف به مردم ارائه می‌شود.
وی تاسیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد شبکه‌های داخلی در سه ساختمان اداری را از جمله برنامه‌های شهرداری زنجان عنوان کرد و گفت: ایجاد اتاق سرور مرکزی، ارتباط و اتصال شبکه‌های داخلی مراکز اداری از دیگر فعالیت‌های مورد نظر برای آماده سازی زیر ساخت‌ها بود.
شهردار زنجان استقرار 100 درصدی اتوماسیون اداری در همه مراکز با 400 کاربر، استقرار 90 درصدی اتوماسیون مالی در همه مراکز و خرید و استقرار سیستم جامع شهرسازی را از دیگر اقدامات شهرداری در راستای آماده‌سازی زیر ساخت‌های دولت الکترونیک در شهرداری برشمرد.
وی آماده سازی بستر و زمینه برای ارائه خدمات به شهروندان از طریق دفاتر پیشخوان، اجرای طرح پرداخت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی و نصب GPS در تاکسی‌های عمومی درون شهری را از دیگر خدمات بیان کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول