اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

عدم دخالت بی‌جا لازمه انتخابات سالم است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: یکی از الزامات سلامت انتخابات عدم دخالت‌های بی‌جا و جلوگیری از ورود مسئولان دولتی به انتخابات است.

عدم دخالت بی‌جا لازمه انتخابات سالم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی شامگاه دوشنبه در نشستی با روحانیون اظهار داشت: طی شش ماه آخر سال جاری، هرمزگان نیازمند حمایت بیشتر از سوی علما و روحانیون به دلیل در پیش‌رو داشتن انتخابات مجلس نهم و بحث سرشماری نفوس و مسکن است.
وی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات افزود: باید برای برگزاری انتخابات مجلس نهم، دو محور اساسی را مدنظر قرار دهیم که تلاش برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از جمله محورهای اساسی است.
استاندار هرمزگان، محور دوم در انتخابات مجلس نهم را رعایت امانتداری بدون دخالت مسئولان عنوان و بیان کرد: انتخابات بدون دخالت مسئولان، بدان معنی نیست که مسئولان نظارتی بر انتخابات نداشته باشند و نتوانند بر امور برابر قانون خود نیز نظارت نداشته باشند.
وی تصریح کرد: این امر بدان معنی نیست که هر شخصی بدون داشتن شرایط لازم بتواند کاندیدا شود بلکه باید نهادهای مربوطه فردی متدین و مومن برای برای کاندیداتوری انتخاب کنند.
عزیزی خاطرنشان کرد: نمی‌توان اشخاص فاقد شرایط را تنها به دلایل واهی مورد تایید قرار داد و انتظار داشت که رای مردم را نیز به خود جلب کند و وارد مجلس شود.
عالی‌ترین مقام دولتی در هرمزگان همچنین از روحانیون حاضر در نشست خواست تا در امر انتخابات جانب حق را در نظر بگیرند و مردم را تشویق به مشارکت حداکثری و انتخابات سالم و عادلانه کنند.
وی تاکید کرد: باید افراد موجه و صالح بتوانند در یک رقابت عادلانه کاندیدای نمایندگی مجلس نهم و با رای قاطع مردم وارد مجلس شوند تا نتایج قابل قبولی برای هرمزگان و مردم همیشه در صحنه آن کسب شود.
عزیزی همچنین با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن در هرمزگان طی شش ماه دوم سال ‌جاری افزود: نظام برنامه‌ریزی کشور نیازمند آمار دقیق، درست و همه جانبه است که با کسب صحیح آمار از طریق خانوارها به‌دست می‌آید.
این مقام مسئول با اشاره به زمان اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: این طرح از تاریخ دوم تا 22 آبان‌ماه در سراسر کشور و همزمان در هرمزگان نیز اجرا خواهد شد.
عزیزی با اشاره به سفر دور چهارم هیئت دولت به هرمزگان خاطر نشان کرد: این سفر به منظور نظارت بر نحوه اجرای مصوبات سه دوره پیشین به هرمزگان صورت خواهد گرفت و این امر در اجرایی شدن هر چه زود‌تر مصوبات سفرهای قبلی ریاست جمهوری به هرمزگان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
وی همچنین بر پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها و مباحث بی‌اهمیت و کم اهمیت در هرمزگان که می‌تواند موجب سلب اعتماد مردم به مسئولان شود، تاکید کرد.
عزیزی افزود: انتظار ما از روحانیون و علمای دینی این است که به مسئولان اعتماد کنند تا بتوانند در قبال این اعتماد به مردم شریف هرمزگان اعتماد ببخشید که مسئولان استان تمامی سعی خود در حفظ منافع مردم خواهند کرد.
وی بیان کرد: باید از حاشیه‌های بی مورد پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا کسانی که به دنبال نفاق و تفرقه هستند بر طبل ناکارآمدی مسئولان بکوبند و باعث نفاق و تفرقه در استان شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول