اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پذیرش مسئولیت از سوی امام جمعه ابرکوه؛

حوزه علمیه خواهران ابرکوه آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با پذیرش مسئولیت حوزه علمیه ابرکوه توسط امام جمعه این شهرستان، حوزه علمیه خواهران این شهر از امروز آغاز به کار کرد.

حوزه علمیه خواهران ابرکوه آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مسئول حوزه علمیه خواهران استان یزد صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین سال تحصیلی خواهران طلبه با قدردانی از تلاش‌های امام جمعه که با تشکیل هیئت امناء و تهیه و تجهیز محل آموزش و پیگیری امور در قانونی کردن جایگاه این مرکز آموزش علمی تلاش کرده است، اظهار داشت: آنچه که در این زمینه‌ها کارساز است، همت بلند است نه ثروت و مال که چه بسا با دست خالی هم کارهای بزرگ انجام گیرد.
حجت‌الاسلام ناصر محمدی افزود: آغاز به کار مدرسه علمیه خواهران یک زمینه توفیق برای شهرستان ابرکوه است.
وی یادآور شد: ایجاد و فعال سازی مدرسه خواهران از مطالبات شهرستان بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل نداشتن جایگاه قانونی نتیجه حاصل نشد.
ناصری با اشاره به اینکه ضرورتا باید امام جمعه مسئولیت تأسیس را می‌پذیرفت تا این حوزه رسمیت پیدا کند، خاطرنشان کرد: سرانجام با پذیرش مسئولیت از سوی امام جمعه، مشکل قانونی حوزه رفع شد و این حوزه از امروز به طور رسمی آغاز به کار کرد.
امام جمعه ابرکوه و موسس حوزه علمیه کوثر خواهران نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی علوم دینی خواهران اظهار داشت: مراحل اجرایی برای آغاز به کار این مدرسه با طی مقدمات و تحمل مشکلات به سامان رسیده و از امروز شاهد تحصیل خواهران طلبه در ابرکوه هستیم.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی پرداختن طلاب به امر تحصیل را ضرورت اولیه در امر طلبگی دانست و یادآور شد: خواهران باید با روحیه درس و بحث طلبگی مأنوس شوند و شرایط تحصیل علوم دینی را با مدارس دروس جدید مقایسه نکنند و خود را با ضوابط و مقررات تحصیلی تطبیق دهند.
به گزارش فارس، مدرسه علمیه خواهران ابرکوه که به نام مدرسه علمیه کوثر نام گرفته است در یک خانه اجاره‌ای در خیابان شهید مفتح محله درب قلعه آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول