اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد فروزنده از استخدام بیش از حد نیرو در دولت‌های گذشته؛

کارمندان اضافی برخی دستگاه‌ها منتقل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ازدیاد نیرو در برخی از دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی با 50 هزار نیرو را از دغدغه‌های این معاونت برشمرد و گفت: کارمندان برخی دستگاه‌ها منتقل میشوند.

کارمندان اضافی برخی دستگاه‌ها منتقل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، لطف‌الله فروزنده بعد از ظهر امروز در نشست با شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی با بیان اینکه استخدام در دستگاه ها صرفا از طریق آزمون امکانپذیر است، اظهار داشت: البته افراد دارای سابقه کاری در ادارات در اولویت استخدام خواهند بود تا از این طریق عدالت در گزینش تحقق یابد.
وی تصریح کرد: نیروهای دارای سابقه در عین حال مشروط به تمکین به نظر دستگاه برای خدمت در هر نقطه‌ای اولویت جذب را دارند تا مشکل نیرو در برخی از مناطق مرتفع شود.
فروزنده با بیان اینکه برای جبران کمبود نیرو در برخی از دستگاه‌ها باید ساماندهی نیروی انسانی انجام شود، افزود: در این راستا نیروهای مورد نیاز دستگاه‌ها از طریق جابجایی افراد از سایر دستگاه ها که با ازدیاد نیرو مواجه بوده تأمین می‌شود.
وی ازدیاد نیرو در برخی از دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی با 50 هزار نیرو را از دغدغه‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: وجود نیروهای متعدد در برخی از استان‌ها که در گذشته به دلایل شرایط، جذب دستگاه‌ها شده‌اند مورد قبول این معاونت نیست.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اظهار داشت: امروز دولت به دنبال این بوده که صرفا" وظایف حاکمیتی را بر عهده داشته و از تصدی گری بکاهد تا با کارآمدی و چابکی به هموطنان خدمات‌رسانی کند.
وی با بیان اینکه ما در برخی از استان‌ها نیروی زیادی داریم که خیلی از این نیروها اضافه هستند، تصریح کرد: بر همین اساس این افراد به سایر استان‌ها از جمله استان‌هایی مانند خراسان شمالی که با کمبود نیروی انسانی مواجهند منتقل شوند.
 
20 هزار کارمند از تهران به استان ها انتقال یافتند

فروزنده در ادامه با اشاره به انتقال 20 هزار کارمند از تهران به استان ها و شهرستان ها اظهار داشت:  از 20 هزار کارمند انتقال یافته، 10 هزار نفر به صورت داوطلبانه و 10 هزار نفر نیز براساس قانون منتقل شده‌اند.
وی اضافه کرد: انتقال کارمندان همچنان در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تسهیلاتی مانند مسکن مهر و افزایش حقوق برای کارمندانی که انتقال یافته‌اند، محقق شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه دورکاری کارکنان نیز از رویکردهای این معاونت است، تصریح کرد: در این راستا کارکنان دستگاه‌هایی که از لحاظ حجمی با فشار کار کمتری مواجهند در اولویت اجرای این طرح قرار می‌گیرند.
وی اظهار داشت: عملکرد کارکنان این دستگاه‌ها براساس میزان فعالیتی که صورت می‌گیرد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور امروز برای حضور در نشست یک روزه با استاندار و مدیران استان و بررسی طرح‌های خراسان شمالی سفری یک روزه به خراسان شمالی داشت.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول