اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش خبر داد:

کسب مقام دوم تولید ذرت در ایران برای شوش

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش گفت: شهرستان شوش مقام دوم کشت ذرت را در خوزستان به خود اختصاص داده است.

کسب مقام دوم تولید ذرت در ایران برای شوش
عبدالرضا سعیدی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: بیش از 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش زیر کشت ذرت رفته است.
وی با اشاره به رتبه‌بندی کشت ذرت در خوزستان افزود: شهرستان شوش از نظر تولید ذرت در خوزستان مقام دوم را در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به نیاز شهرستان شوش به کود شیمیایی افزود: با توجه به نیاز 42 هزار و 500 تن کود فسفات تاکنون 25 هزار تن به شهرستان رسیده و مابقی آن روزانه 200 تن وارد شهرستان شوش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعلا مشکلی برای کود در شوش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بیش از 60 درصد نیاز سال کود شهرستان تامین شده است و بقیه آن نیز به تناوب تامین می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت کشت محصول ذرت گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی نرمال امسال برآورد می‌شود که برداشت ذرت شهرستان با تاخیر صورت گیرد.
وی گفت: به همین خاطر امسال کشت گندم از نیمه آذر ماه در شهرستان شوش شروع خواهد شد و حدود 80 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم خواهد رفت.
وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سال خوبی از نظر کشت و باران در استان خوزستان در انتظار کشاورزان باشد.
انتهای پیام/ص30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول