اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

حضور کارشناسان خبره در صدا و سیما اندک است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور کارشناسان خبره در صدا و سیمای خراسان رضوی کم است.

حضور کارشناسان خبره در صدا و سیما اندک است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی رحمتی عصر امروز در مراسم اختتامیه گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی مسجد محوری که با موضوعیت اسلام ناب برگزار شد، اظهار داشت: 200 طرح مطالعاتی در مساجد با چهار موضوع سیره امام رضا (ع)، مهدویت و آخر الزمان، سیره پیامبر اکرم و اسلام ناب که هر کدام با 20 موضوع ویژه گروه‌های مطالعاتی تخصیص یافت. 
وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: با تشکیل این گروه‌ها در مساجد می‌توانیم برای جوانان در عرصه دینی الگو تعریف کنیم، تا جذب این این گروه‌ها شوند چرا که شناخت اهل بیت (ع)، قرآن، اسلام و شناخت دشمن با مطالعه صورت می‌گیرد و کتاب است که می‌تواند ما، اسلام، اهل بیت و قرآن را به هم متصل کند.
رحمتی با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در مساجد تصریح کرد: با ترویج این فرهنگ می‌توان جوانان را بیشتر با اسلام و اهل البیت (ع) آشنا کرد و از خروجی‌های این طرح مقالاتی است که ارائه خواهد شد و گروه‌هایی که طرح‌ها را خوب اجرا کردند از اعتبارات امسال بهره‌من می‌شوند.
وی در ادامه افزود: این طرح برای 200 گروه جدید با سیره حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) شروع به فعالیت خواهد کرد و طرح‌های تفسیر موضوعی قرآن کریم نور بصیرت شامل مباحث اعتقادی نیز اجرا می‌شود. 
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام  سید جعفر موسوی نسب درزمینه مهدویت گفت: اسلام ناب فقط در مکتب اهل بیت (ع) و مهدویت پیدا می‌شود و مهدویت یکی از اصول اصلی آن است و پیامبر(ص) نیز در به بحث مهدویت اشاره فرمودند. 
وی در ادامه افزود: ولایت مطلقه فقیه که زیر مجموعه مهدویت است نقطه مقابل اسلام آمریکایی است و باید در تبیین ولایت فقیه تلاش کنیم تا اسلام ناب خدشه‌دار نشود. 
وی با اشاره به وظایف ائمه جماعات گفت: ائمه جماعات باید به پنج رکن مدیریتی اصل برنامه‌ریزی، تربیت نیروی مناسب با برنامه، سازماندهی نیروها و نظارت توجه کنند. 
وی گفت: وقتی یک مدیر موفق خواهد بود که بتواند در مقابل بحران‌ها بایستد و اگر مسلط به علم و تجربه نباشد گرفتار می‌شود. 
وی ضمن گلایه‌مندی از صدا و سیما اظهار داشت: متاسفانه در صدا و سیمای خراسان رضوی حضور کارشناسان خبره برای معرفی اسلام ناب و برنامه‌های مذهبی با توجه به اینکه پایتخت معنوی ایران است کم است.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول