اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان خبر داد:

اختصاص 70 درصد تعهد‌ات فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 70درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای اصفهان به بخش خصوصی اختصاص دارد.

اختصاص 70 درصد تعهد‌ات فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی
محمدعلی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه هیئت نظارت این اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: افزایش شهریه دوره‌های مهارتی آموزشگاه‌های بخش خصوصی از مهمترین مصوبات این جلسه محسوب می‌شود.
وی به میزان شهریه مصوب شده برای دوره‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهرماه جاری شهریه دوره‌های مهارتی کارآموزان اصفهانی در بخش خصوصی 10درصد افزایش یافته و حذف یارانه‌ها از مهمترین دلایل افزایش شهریه کارآموزان در این بخش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش شهریه دریافتی از کارآموزان آموزشگاه‌های بخش خصوصی ضرورت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به حذف یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز در سطح جامعه کارآموزان بخش خصوصی با افزایش 10درصدی شهریه مواجه می‌شوند.
وی به زمان اجرای این مصوبه اشاره کرد و ادامه داد: این مصوبه از ابتدای مهر‌ماه جاری در تمام آموزشگاه‌های آزاد مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان اجرا شده است.
زارع با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اصفهان توسعه یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 70درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای اصفهان به بخش خصوصی اختصاص دارد.
وی به ضرورت توجه مسئولان به نحوه ارائه دوره‌های مهارتی در آموزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تمام آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان با توجه به نظام جامع ملی مهارت و فناوری به کارآموزان ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به مزایا و اهداف این نظام در سطح کشور اضافه کرد: فراهم شدن زمینه‌ها و بستر‌های اشتغال برای کارآموزان و توانمند شدن آنها از مهم‌ترین اهداف نظام ملی مهارت و فناوری محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول