اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی:

بانک‌ها از ناشران حمایت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بانک‌ها از ناشران به‌ شکل مطلوب حمایت مالی به عمل آورند.

بانک‌ها از ناشران حمایت کنند
حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه دست‌اندرکاران بانک‌ها به طور شایسته از فعالان عرصه فرهنگ اعم از نویسنده، ناشر و ... پشتیبانی به عمل نمی‌آورند از این رو باید در رویکرد خود تغییرات بنیادین ایجاد کنند.
وی افزود: دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رویکرد فرهنگی دارند بر این اساس بانک‌ها نیز در چارچوب این نظام و دولت به حیات اقتصادی خود تداوم می‌دهند پس باید در تخصیص تسهیلات بانکی به فعالان عرصه فرهنگ به‌ویژه نویسندگان و ناشران اهتمام بورزند.
این مسئول با بیان اینکه در آذربایجان غربی 65 ناشر فعال وجود دارد، ادامه داد:  مراکز انتشاراتی این استان برای دست‌یابی به استاندارد‌های مورد نیاز تلاش می‌کنند به‌طوری که هم‌اکنون تعدادی از آنها در وضعیت مطلوبی فعالیت  می‌کنند.
کریمی با بیان اینکه وجود روحیه رقابتی بین ناشران نویدبخش آینده روشن برای این حوزه است، ادامه داد: رقابت ناشران آذربایجان غربی با سایر استان‌ها منجر به ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های مختلف چاپ و نشر می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از نویسندگان از محل اعتبارات  ویژه مشاغل خانگی استفاده می‌کنند، ادامه داد: در این استان حدود 60 نفر از نویسندگان صاحب‌اثر برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
کریمی به فعال بودن صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این صندوق هم‌اکنون در آذربایجان غربی فعال است به‌طوری که نویسندگان زیادی از  تسهیلات با سود چهار درصد این صندوق استفاده کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این استان به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد در حوزه فرهنگ، ظرفیت‌های بسیار زیادی در آن نهفته شده است از این رو می‌طلبد با جلب مشارکت‌ بانک‌‌ها گامی در راستای توسعه فعالیت‌های نویسندگان، ناشران و ... برداشته شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول