اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

المپیادهای معرفتی برای جوانان برگزار شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر المپیادهای درسی باید المپیاد معرفتی که جنبه جشنواره‌ای دارد برای آشنایی جوانان با سیره امام رضا(ع) و ائمه اطهار (ع) برگزار شود.

المپیادهای معرفتی برای جوانان برگزار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زکریا یازرلو ظهر امروز در نشست تعامل و هم‌اندیشی راه‌کارهای افزایش معرفت رضوی جوانان که با حضور معاونان پرورشی استان‌ها در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان‌ قدس برگزار شد، اظهار داشت: تعاملات آستان ‌قدس رضوی با آموزش پرورش کشور سبب افزایش معرفت رضوی نوجوانان و جوانان می‌شود و امسال 18 هزار دانش‌آموز زائر از 10 استان به مشهد مشرف می‌شوند.
وی در زمینه جشنواره هشتمین آفتاب که امسال مرحله پنجم برگزاری آن است، گفت: جشنواره هشتمین آفتاب 30 استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.
یازرلو خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا امکان تشرف دانش آموزانی که تا به حال به مشهد مشرف نشده‌اند، فراهم شود و اعزام 18 هزار دانش‌آموز از 10 استان را به تمام استان‌ها انتقال می‌دهیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اردوهای مشهد تصریح کرد: معاونان پرورشی باید اردوهای زیارتی و به ویژه مشهد را در دستور کار خود قرار دهند و این اردو به نحوی پربارتر از راهیان نور شود.
در ادامه این نشست مجید واله مدیرعامل بنیاد فرهنگی آستان‌ قدس رضوی با ابراز اینکه خداوند علی‌بن موسی الرضا (ع) را ودیعه‌ای در کشور ما قرار داده است که باید سرلوحه همه کارهایمان قرار گیرد، گفت: آماده‌سازی زمینه‌ای برای زیارت دانش آموزان و اجرای طرح زیارت اولی‌ها در تمام استان‌ها در دستور کار است.
وی ادامه داد: شغل معلمی شغل انبیاست و مربیان پرورشی جایگاه ویژه ای دارند و ما مسئولیت داریم دانش آموزان را به شناخت کافی از امام رضا (ع) برسانیم.
واله به چند پیشنهاد برای اجرایی‌شدن شناخت دانش آموزان از امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: در کنار المپیادهای درسی المپیادهای معرفتی عالم آل محمد برمبنای قرآن و عترت را برگزار کنیم که یک بخش کار با میلاد امام رضا (ع) شروع و در طول سال جاری می‌شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی آستان‌ قدس رضوی ادامه داد: علاوه بر درس پرورشی با گرایش‌های مختلف در سرفصل اصلی تمام دروس در مقطع ابتدایی آشنایی با زندگی حضرت رضا (ع) در مقطع راهنمایی آشنایی با سیره رضوی و عملی امام رضا (ع) و در مقطع متوسطه آشنایی با مهارت‌های رضوی را به عنوان سرفصل درسی کتب گنجانده‌ایم.
وی ادامه داد: با همکاری آستان ‌قدس رضوی این کتب جدید تولید وچاپ شده است و سال آینده در اختیار همه دانش آموزان کشور قرار می‌گیرد.
واله یکی دیگر از راه‌های ایجاد معرفت در جوانان را ابراز هنر دانست و افزود: طی چهار سال متوالی جشنواره هشتمین خورشید را برگزار کرده‌ایم که امسال مرحله پنجم برگزاری آن است که دانش آموزان دل‌نوشته‌ها، نقاشی‌ها، قصه‌ها و دیگر آثار خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند.
وی همکاری آستان ‌قدس با این جشنواره را مهم دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره طی این چند سال جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است که امسال در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال مدارس ایرانی خارج از کشور را هم در این جشنواره شرکت می‌دهیم.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی آستان‌قدس رضوی به توجه تولیت آستان ‌قدس به جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: آستان‌ قدس رضوی با احداث مرکز آفرینش‌ها و کتابخانه‌ها و موزه‌ها افتخار کشور است.
وی ادامه داد: در بحث تعلیم و تربیت آستان‌قدس رضوی مدارس پیش دانشگاهی و دکترا را تحت پوشش قرار می‌دهد و مدارس امام رضا (ع) با امکانات تحصیلی از جهت علمی در سطح بالایی هستند که دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی تکمیل کننده این پروژه است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول