اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اسکو خبر داد:

برداشت 4 هزار تن محصول گردو در شهرستان اسکو

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از برداشت 4 هزار تن محصول گردو طی سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

برداشت 4 هزار تن محصول گردو در شهرستان اسکو
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن ایمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت گردو در شهرستان اسکو از اوایل مهرماه آغاز شده و تا آخر آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شهرستان اسکو با سطح زیرکشت یک‌هزار و 536 هکتار باغ گردو و تولید نزدیک به 4 هزار تن محصول از یک‌هزار و 303 هکتار باغ بارور، رتبه اول استان را دارد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 100 درصد سطح زیرکشت گردو در این شهرستان در بخش مرکزی واقع شده است، افزود: با توجه به آب و هوای معتدل به ویژه در دو ماه آخر تابستان که مصادف با پر شدن مغز آن است همچنین عدم عوامل منفی از قبیل EC در آب و خاک، گردوی تولیدی این شهرستان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
ایمانی با بیان اینکه در طی دو سال اخیر در رابطه با اصلاح این محصول اقدامات موثری از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسکو صورت پذیرفته است، اظهار کرد: این اقدامات از قبیل تامین نهال‌های پیوندی، ترویج کشت آنها و تعویض تاج درختان به ویژه در درختان کم سن و سال است.
وی به قابلیت پایین آوردن سطح کلسترول خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سکته قلبی توسط گردو اشاره کرده و افزود: گردو حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا–3 ( به خصوص اسید آلفا لینولئیک) و فیتواسترول‌ها بوده و برای قلب انسان مفید است.
ایمانی بر مقادیر ارزشمند ویتامین E، ویتامین B، فیبر و سایر عناصر معدنی در گردو اشاره کرد و گفت: گردو همچنین باعث افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن، محافظت در برابر بیماری قلبی، افزایش قدرت ذهن و هوش، مفید برای تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل، مفید در بیماری‌های پوست نظیر اگزما و پسوریازیس، ضدسرطان، محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته خون، تنظیم سوخت و ساز در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا و حفاظت از استخوان‌ها نقش موثری ایفا می‌کند، از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای سلامت خودشان روزانه 30 گرم گردو بخورند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول