اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مینودشت خبر داد:

آغاز برداشت گردو در مینودشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: با عنایت به فرارسیدن فصل پائیز برداشت گردو از باغات این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت گردو در مینودشت
عیسی قربانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با توجه به شرایط آب و هوائی حاکم بر منطقه انتظار برداشت بیش از 200 تن میوه از باغات درخت گردو شهرستان مینودشت را دارند.
وی در ادامه از توزیع بذر شبدر بین کشاورزان و دامداران شهرستان خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت تصریح کرد: برای داشتن صنعت دامپروری ایده‌آل و خوب که به صنایع غذائی کشور کمک فراوانی می‌کند تامین علوفه سالم و مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی بذر مورد نیاز خود را تهیه کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.
قربانی همچنین  از آغاز برداشت پنبه در بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع پنبه این شهرستان خبر داد، اظهار داشت: قیمت مصوب پنبه در حال حاضر کیلوئی ۱۳ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود از مجموع مزارع زیر کشت پنبه شهرستان بالغ بر ۲۰۰ تن وش پنبه مرغوب جمع‌آوری شود.
وی اظهار امیدواری کرد: کشت پنبه همچون سال‌های گذشته گسترش پیدا کند سهمی اساسی در بخش‌های مختلف داشته باشد.
قربانی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد کشت کلزا هم در سطح شهرستان آغاز شده‌است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت تصریح کرد: با عنایت به بارندگی‌های اخیر و مرغوبیت خاک برای کشت این محصول توصیه می‌شود کشاورزان هر چه سریع‌تر با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی اقدام به انعقاد قرارداد و تهیه بذر و کود مورد نیاز خود کنند.
وی اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده‌اند در سال زراعی جاری بالغ بر ۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت کلزا برود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود 40 تن عسل در مینودشت تولید شود، گفت: برداشت عسل با فعالیت بیش از 250 بهره‌بردار پرورش‌دهنده زنبور عسل این شهرستان آغاز شده است.
قربانی افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود بارندگی و نزولات جوی، کندوهای عسل از بازدهی خوبی برخوردار نبوده و از هر کندو به صورت میانگین حدود چهار تا پنج کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول