اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران:

تولید سالانه 2400 تن گردو در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: شهرستان فیروزکوه از 600 هکتار سطح زیرکشت گردو، 2 هزار و 400 تن تولید در سال را به خود اختصاص داده است.

تولید سالانه 2400 تن گردو در فیروزکوه
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدمحمود موسوی عصر امروز در جشن شکرگزاری برداشت گردو در روستای حصار بن شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت بالقوه و بسیار بالایی در کشت گردو برخوردار است.
وی اضافه کرد: شهرستان فیروزکوه از 600 هکتار سطح زیرکشت گردو، 2 هزار و 400 تن تولید در سال را به خود اختصاص داده است.
موسوی تصریح کرد: امروزه محصولی می‏تواند در بازارهای جهانی حضور و قدرت رقابت داشته باشد که از نظر قیمت تمام شده به حداقل ممکن برسد و هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، تامین امنیت غذایی کشور و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی همچنین تولیدات محصولات کشاورزی در صادرات غیرنفتی را دو مقوله بسیار مهم بخش کشاورزی عنوان کرد.
موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال 1357 تا به امروز جمعیت کشور از 35 میلیون نفر به دو برابر افزایش یافته این راستا تولید محصولات کشاورزی در کشور نیز از 23 میلیون تن به 107 میلیون تن افزایش پیدا کرده است.
وی در زمینه توسعه باغ‏های گردو تاکید کرد: جایگزین کردن باغ‏های فرسوده، اصلاحات باغ‏های درجه دو و همچنین احداث باغ‏های جدید باید مورد توجه قرار گیرد.
موسوی بیان داشت: در این راستا آموزش به کشاورزان و حمایت‏های فنی از آنها صورت خواهد پذیرفت.
وی اضافه کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول گردو برای صدور مجوز و تامین تسهیلات بانکی حمایت‏های لازم صورت می‏گیرد.
 
* ساماندهی اتحادیه گردوکاران در فیروزکوه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در یک سال آینده اتحادیه گردوکاران در شهرستان فیروزکوه ساماندهی می‏شود تا این محصول که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است بتواند در اقتصاد خانوار، تولید و ارتقای جایگاه خود ایفای نقش کند.
موسوی گفت: با توجه به اینکه نیاز اصلی شهرستان فیروزکوه در زمینه تجهیزات و پشتیبانی تسهیلات از واحدهای مکانیزاسیون است این مجوز داده می‏شود تا با ورود این تکنولوژی گردو در شهرستان فیروزکوه به صورت مکانیزه برداشت شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول