اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان تهران صورت می‌گیرد؛

برپایی جشنواره گردو در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: برای نخستین‌بار در استان تهران، جشنواره گردو در این شهرستان برگزار می‏شود.

برپایی جشنواره گردو در فیروزکوه
روح‏الله درویش‏خضری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در استان تهران و با هدف معرفی محصول گردوی شهرستان فیروزکوه برگزار می‏شود.
وی، ادامه داد: این جشنواره یک‏روزه و در روستای حصاربن شهرستان فیروزکوه برگزار می‏شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه، اضافه کرد: این جشنواره با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه برگزار می‏شود و بهره‎‏برداران میزبانان اصلی این جشنواره هستند.
درویش‏خضری با اشاره به برنامه‏های جنبی این جشنواره، تصریح کرد: همچنین در این جشنواره در قالب نمایشگاهی در یک نگاه محصولات شهرستان فیروزکوه همچون هلو، سیب، نان محلی و دیگر محصولات روستاها در اختیار علاقه‏مندان قرار می‏گیرد.
وی، اظهار کرد: همچنین سورنازنی که از جمله موسیقی‏های محلی شهرستان فیروزکوه است، در این جشنواره به اجرا در می‏آید.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: در این جشنواره محصول گردوی شهرستان فیروزکوه به فروش می‏رسد.
درویش‏خضری افزود: همچنین مدعوینی خارج از استان تهران، از جمله مسئولان و تولیدکنندگان استان‏های قزوین، گلستان و دیگر شهرها، در این جشنواره شرکت می‏کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته شهرستان فیروزکوه در زمینه تولید گردو به عنوان نمونه استانی معرفی و گردوکار نمونه استان از این شهرستان انتخاب شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه همچنین از افزایش 20 درصدی تولید محصول گردو در شهرستان فیروزکوه در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.
درویش‏خصری افزود: امسال با توجه به آموزش کشاورزان، ترویج و کاهش سرمازدگی تولید محصول گردو در شهرستان فیروزکوه افزایش یافت.
وی گفت: در سال جاری قیمت گردو نسبت به هر کیلوگرم، 10 هزار ریال افزایش یافته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: امسال متوسط تولید گردو در شهرستان فیروزکوه 8/3 هکتار در واحد سطح بوده است.
درویش‏خضری ادامه داد: محصول گردوی شهرستان فیروزکوه به شهرهای تویسرکان، آذرشهر و سنندج ارسال و در آنجا بسته‏بندی و مغز آن خارج می‏شود و سپس در سطح کشور توزیع و یا به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی، خاطرنشان کرد: در این جشنواره رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رامین نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان حاضر می‏شوند.
انتهای پیام؛/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول