اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت اختراعات سازمان مالکیت صنعتی:

قوانین حمایتی از قانون کپی‌رایت در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت اختراعات سازمان مالکیت صنعتی گفت: با وجود عدم عضویت ایران در سازمان جهانی برن که حامی کپی‌رایت است، قوانین حمایتی از قانون کپی‌رایت در کشور وجود دارد.

قوانین حمایتی از قانون کپی‌رایت در کشور وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهرداد الیاسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش سراسری ثبت اختراعات داخلی و بین‌المللی با بیان اینکه ثبت مالکیت در ایران سابقه‌ای یک صد سال دارد، اظهار داشت: این قانون در کشور با قدرت خوبی آغاز به کار کرد اما در مسیر روند خوبی نداشته است.
وی ادامه داد: ایران در زمینه ثبت اختراعات به نسبت کشورهای همسایه دارای شرایط خوبی بوده که این امر نشان از توجه به اختراع در کشور است.
الیاسی بیان کرد: قانون ثبت اختراع در کشور برگرفته از مبانی فقهی است و توجه به مالکیت فردی بر اساس دین در این زمینه وجود دارد.
رئیس اداره ثبت اختراعات سازمان مالکیت صنعتی گفت: مالکیت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله آثار معنوی مانند داستان، رمان و شعر مطرح است.
وی ادامه داد: قوانین حمایتی از قانون کپی‌رایت در کشور وجود دارد و با اینکه ایران در سازمان جهانی برن که حامی کپی‌رایت است،عضو نیست اما حمایت‌هایی از این قانون در کشور وجود دارد.
الیاسی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان‌های جهانی در زمینه مالکیت صنعتی فعال هستند، بیان کرد: اختراع در بعد ملی و فراملی مطرح است که براساس نوع و محل ثبت این ثبت متفاوت است.
وی اضافه کرد: تمام کشورهای جهان عضو کنوانسیون پاریس هستند و ایران نیز از چند دهه قبل در این کنوانسیون عضو شده و حمایت‌های بین‌المللی از مخترعان کشور وجود دارد.
الیاسی خاطرنشان کرد: با وجود قوانین بین‌المللی در زمینه ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی، قوانین کشوری نیز در این زمینه حائز اهمیت است.
رئیس اداره ثبت اختراعات سازمان مالکیت صنعتی گفت: ارزش علایم تجاری نیز در زمینه مالکیت صنعتی دارای اهمیت است و فعالان حوزه تجاری و بازرگانی کشور باید به این مسئله توجه کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول