اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت صنعتی سازمان ثبت مالکیت صنعتی:

مخترعان قبل از ثبت اثر معنوی خود آن را افشا نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: مخترعان قبل از ثبت اثر معنوی خود آن را افشا نکنند و این موضوع در سطح جهانی مورد توجه قرار دارد.

مخترعان قبل از ثبت اثر معنوی خود آن را افشا نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایرج بزرگی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش سراسری ثبت اختراعات داخلی و بین‌المللی بر حمایت از نخبگان و مخترعان در سطح کلان تاکید کرد.
رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی جزو معدود استان‌های کشور است که در میان مردم و مسئولان توجه خاصی به مسئله نخبگان می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان ثبت مالکیت صنعتی یک ارگان دولتی بوده و در حمایت از نخبگان و مخترعان نقش مهمی دارد.
بزرگی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در کشور بیان کرد: مالکیت فکری یا مالکیت معنوی در کنار سایر مالکیت‌ها دارای ارزش است ولی این مالکیت باید ثبت شود.
رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: مخترعان جوان باید با ثبت این تراوشات فکری برتر به ثبت اثر معنوی خود بپردازند و از افشای آن قبل از ثبت خودداری کنند که متاسفانه این امر به صورت برعکس رخ می‌دهد.
وی با اشاره به منشا مالکیت حقوقی معنوی در جهان بیان کرد: این نوع از مالکیت از چند سال قبل در جهان رایج شده و حمایت از اختراعات در سطح بین‌الملل مورد توجه است.
رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ماهیت این سازمان در ایران گفت: این سازمان زیر نظر سازمان ثبت اسناد فعالیت می‌کند که در نهایت زیر نظر قوه قضائیه فعال است.
وی ادامه داد: در ایران از سال 1304 نخستین قانون راجع به ثبت علایم تجاری در کشور مصوب شد و در سال 1386 نیز بخش‌های جدیدی از قانون ثبت مالکیت صنعتی مصوب شده است.
بزرگی اظهار کرد: در زمینه‌های حمایت حقوقی از مالکیت صنعتی در ایران ابزارهای قانونی نیز وجود دارد که در بخش‌های مختلف اعمال می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول