اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خواستار شد:

تشکیل موسسه خیریه دانشجویان بی‌بضاعت در فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس خواستار تشکیل موسسه خیریه دانشجویان بی‌بضاعت در شهرستان فردوس شد.

تشکیل موسسه خیریه دانشجویان بی‌بضاعت در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی یاد شقایق‌ها در فردوس اظهار داشت: مردم فردوس، مردمی خیر و نیکوکار هستند و تاکنون به مراکز و موسسات زیادی کمک کرده‌اند.
وی افزود: ولی این نخستین بار است که به منظور تحصیل دانشجویان مکانی به عنوان خوابگاه توسط خیر احداث می‌شود.
اقبال تصریح کرد: کمک به معیشت مردم محروم و دارو و درمان افراد مستضعف و همچنین کمک به مراکز خیریه سطح شهرستان بسیار خوب است ولی خیران باید به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت نیز کمک کنند.
وی با اشاره به تشکیل مؤسسه خیریه شهید دولتی در اداره آموزش و پرورش فردوس تصریح کرد: این موسسه طی چند سال گذشته در شهرستان تشکیل شد و از این طریق در طول سال تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم شهرستان کمک می‌شود.
فرماندار فردوس خواستار تشکیل موسسه خیریه دانشجویان بی‌بضاعت در شهرستان شد و گفت: باید با کمک به دانشجویان در راستای تحصیل علم و دانش، زمینه نخبه‌پروری را در جامعه فراهم کرد.
اقبال افزود: با تشکیل این موسسه خیریه، دانشجویان بی‌بضاعت در هفت مرکز آموزش عالی شهرستان می‌توانند از کمک‌های موسسه بهره‌مند و با اطمینان بیشتری به کسب علم و دانش مشغول شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس و همچنین بانی احداث خوابگاه دانشجویی یاد شقایق‌ها اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان، احداث خوابگاه دانشجویی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان است.
سیدمحمود میرزایی افزود: این خوابگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 230 مترمربع و با زیربنای 2 هزار و 905 مترمربع در دو بلوک و سه طبقه احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: این خوابگاه به صورت واحدهای دو خوابه در 24 واحد با ظرفیت هر واحد هشت نفر احداث می‌شود تا دانشجویان از رفاه بیشتری برخوردار باشند.
میرزایی یادآور شد: فضای آموزشی، رفاهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن ورزشی و سالن مطالعه از جمله امکاناتی است که در این خوابگاه دانشجویی احداث می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس مبلغ مورد نیاز برای احداث این خوابگاه را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: امید است تا با کمک خیران شهرستان بتوانیم ظرف مدت یک‌سال فاز نخست این پروژه را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وی با بیان اینکه خوابگاه را به یاد همسر و دو فرزند مرحوم خود بنا می‌کند، تصریح کرد: تا جایی که توانایی مالی بنده اجازه دهد، به ساخت خوابگاه کمک می‌کنم و از خیران شهرستان نیز تقاضای کمک و همیاری دارم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول