اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد:

اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از آبان‌ماه سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان از اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از آبان‌ماه سال جاری
حسین موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بر اساس ثبت‌نام‌های صورت گرفته از دانشجویان برای اعزام به عتبات عالیات، دانشجویان در تاریخ‌های 6، 13، 20 و 27 آبان‌ماه سال جاری به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه قرعه ‌کشی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از طریق مرکز صورت می‌گیرد، افزود: با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت دانشجویان به زیارت عتبات عالیات در سال جاری می‌روند.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات بر اساس برنامه‌های حج عمره صورت گرفته و دانشجویان به‌صورت متمرکز در سال جاری به زیارت اهل بیت (ع) اعزام می‌شوند.
وی از وضعیت مطلوب کاروان‌های دانشجویی برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای حضور معنوی دانشجویان انجام شده است.
موسوی با بیان اینکه از همه سهمیه دانشگاه‌های کشور هشت درصد دانشجویان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرعه کشی می‌شوند، افزود: این مراسم در سال جاری در سایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مسجد طاها برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: 39 درصد سهمیه حج در سال جاری به وزارت علوم و دو درصد به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آموزش عالی تعلق دارد.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به سهم 33 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در حج امسال خاطرنشان کرد: 30 هزار نفر در کل کشور امسال به حج عمره مشرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته سه کاروان از دانشگاه‌های استان به حج عمره اعزام شدند، بیان داشت: در سال جاری امکان افزایش این تعداد وجود دارد.
موسوی ادامه داد: با توجه به افزایش سهمیه حج دانشجویی در سال جاری به تبع آن امکان افزایش سهمیه استان زنجان نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: در سال جاری رابطین حج در هر دانشگاه مشخص شده و فعالیت‌های مقدماتی از طریق این رابطین برای اعزام دانشجویان به حج انجام می‌شود‌.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان تا 20 مهرماه سال جاری وقت دارند در حج دانشجویی که به‌صورت اینترنتی است ثبت‌نام کنند، افزود: 25 مهرماه سال جاری قرعه‌کشی انجام شده و پس از تعیین افراد، دانشجویان انتخاب شده باید برای ثبت‌نام نهایی با مراجعه به سایت ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری تا 30 مهرماه سال جاری ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
وی از افتتاح حساب 250 هزار تومانی برای هر دانشجو خبر داد و بیان کرد: دانشجویانی که در سال جاری به حج مشرف می‌شوند ضروری است این حساب را افتتاح کرده و دانشگاه‌های خود را در جریان افتتاح حساب قرار دهند.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان یادآور شد: مراحل ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان از سوی مسئولان حج دانشجویی پس از ثبت‌نام قطعی و افتتاح حساب توسط دانشجو پیگیری می‌شود تا رویداد برای دانشجویان تهیه شود.
وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و روال برنامه‌های حج دانشجویی، دانشجویان در قالب کاروان‌های مختلف ساماندهی می‌شوند و مدیران کاروان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را برای دانشجویان انجام می‌دهند.
موسوی با بیان اینکه نخستین گروه حج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از 20 بهمن تا یک اسفندماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، یادآور شد: آخرین گروه دانشجویان نیز اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده به حج مشرف می‌شوند.
وی از برگزاری سه همایش برای دانشجویان خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای دانشجویان انجام می‌شود.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان برگزاری جلسات آموزشی را از دیگر برنامه‌های حج دانشجویی عنوان کرد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان در حج عمره فراهم شده است.
گفتنی است؛ ثبت‌نام در سه گروه پسران مجرد، متاهلین و اساتید  صورت می‌گیرد و هر شخص بنابر شرایط فقط در یکی از این قسمت‌ها می‌تواند ثبت‌نام نماید.
با توجه به تصمیم عربستان در سال جاری مبنی بر عدم صدور ویزا برای خانم‌های مجرد پایین‌تر از 45 سال‌، امکان اعزام دانشجویان دختر مجرد به عمره وجود ندارد.
همچنین در سال جاری، محدودیت تاریخ عقد برای اعزام متاهلین وجود نداشته و امکان اعزام دانشجویان متاهل دارای فرزند به صورت سه نفره نیز فراهم شده است.
با رایزنی‌های انجام گرفته، دانشگاهیان می‌توانند قسمتی از هزینه اعزام را به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه سفر عمره از بانک دریافت کنند.
نخستین گام پس از آگاهی از پذیرفته شدن در قرعه‌کشی، مراجعه به همین سایت و نهایی کردن ثبت‌نام است.
برای ارتباط با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و طرح مطالب و مسائل دانشجویان می‌توانند از طریق سایت و بخش ارتباط با ما اقدام و تا حد امکان از تماس تلفنی و مراجعه حضوری خودداری کنند. 
قرعه‌کشی حج عمره دانشجویی دانشگاه‌های استان 25 مهرماه سال جاری از بین ثبت‌نام کنندگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول