اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قزوین:

فرهنگ عمل به قوانین باید در جامعه پیاده شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فرهنگ عمل به قوانین باید در جامعه پیاده شود که این موضوع کار شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها است.

فرهنگ عمل به قوانین باید در جامعه پیاده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس ظاهری یکشنبه شب در نشست فرمانده انتظامی استان با شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیران شهری، معتمدین محلات و راهوران محله که در سالن اجتماعات قائم برگزار شد، بیان کرد: گام برداشتن در راستای حل مشکل افراد ارزش بسیاری دارد به طوری که در روایتی داریم اگر انسانی در راستای حل مشکل مومنی تلاش کند ثواب این تلاش برابر عبادت عابدی است که 9 هزار سال شب‌ها شب‌ زنده‌دار و روزها روزه‌دار بوده است.
وی ادامه داد: ما پشتوانه فرهنگی غنی داریم به طوری که قرآن این کتاب آسمانی یک پشتوانه غنی برای ماست و ذهن انسان یاری نمی‌کند آن را با مضامین دیگر مقایسه کند، همچنین ائمه معصومین و حتی نگاه مراجع و فقها را داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فتوای امام خمینی (ره) در خصوص عدم رعایت قوانین اضافه کرد: همان مرجعی که می‌گوید شراب حرام است می‌فرماید تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام است و یک فرد مومن به این دو فتوا چگونه نگاه می‌کند.
وی تصریح کرد: ما مردم بسیار خوبی داریم و به فرمایش امام خمینی (ره) از امت رسول گرامی اسلام نیز بالاتر هستند ولی با وجود اینها بسیاری مانند بنده در جامعه به این مسائل کم توجهی می‌کنند و اگر باور کنیم در مقابل اینها مستوجب عِقاب هستیم توجه به این مسائل بیشتر می‌شود.
ظاهری اعلام کرد: برای اینکه فرهنگ عمل به این مضامین در جامعه پیاده شود، این موضوع کار شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به توجه ویژه خداوند متعال به مردم تأکید کرد: آیات و روایات متعدد نشان می‌دهد خداوند متعال مردم را دوست دارد و مردم ایران اسلامی عاشق ائمه و زائر آنها هستند و با ایمان بالا این نظام مقدس را 33 سال حفظ کردند و اگر مشکلاتی باشد در بدنه مدیران است و امثال بنده یا غفلت کرده یا مغرضانه خائن هستند و الا مردم کم نظیر هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به توطئه‌های دشمنان و فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای علیه ایران اسلامی افزود: با وجود فعالیت شبکه‌ها و رسانه‌های متعدد علیه ایران و اسلام این ملت خم به ابرو نیاوردند و همان هستند که آقا می‌خواهد و در واقع بصیر هستند و به چنین مردمی باید چه خدمتی ارائه شود.
وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی عنوان کرد: کار نیروی انتظامی طاقت‌فرسا است و در نیروی انتظامی، شورا، شورایاری‌ها و دهیاری‌ها زحمت می‌کشند ولی خاک پای این مردم بودن و روز و شب برای آنها کار کردن، کم است.
ظاهری گفت: باید از تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان نیز تشکر کنیم که ارتباط تنگاتنگ با مدیریت شهری و مردم دارند و در راستای رفع معضلات گام برداشتند.
در ادامه رئیس شورای عالی استان قزوین اظهار کرد: این جلسه از آن جهت برپا شده است که در این هفته از زحمات و خدمات نیروی انتظامی در استان تشکر کنیم و شایسته است این کار توسط مردم و شوراها صورت گیرد چراکه نیروی انتظامی برای آسایش و امنیت مردم، جان در کف اخلاص گذاشتند.
علی کاظمی افزود: امنیت و آسایش یکی از نیازهای ضروری جامعه است به طوری که اگر کشور و شهری امنیت نداشته باشد ولی همه نعمت‌ها را داشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.
وی با تقدیر از فرمانده انتظامی استان قزوین به دلیل اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان عنوان کرد: طرح‌های خوبی توسط فرمانده انتظامی استان در دو تا سه سال اخیر اجرا شده و هنرمندی خاصی که از سوی ایشان دیدیم این بود که از مردم و شوراها کمک گرفته و این کمک در بعد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بود و این هنرمندی و درایت ستودنی است.
رئیس شورای عالی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: به ویژه در ساخت کلانتری‌ها تحولی ایجاد شده که رضایت مردم را در بر دارد که از این حرکت خوب تشکر می‌کنیم و از مدیران دیگر دستگاه‌ها نیز می‌خواهیم که از حرکت فرماندهی انتظامی استان الگو گرفته و از مشارکت مردم، شوراها و شورایاری‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول