اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج:

آموزش قانون‌مداری باید از کودکی آغاز شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: قانون‌مداری و حرکت در چارچوب قانون باید از سنین کودکی به افراد آموزش داده شود تا در بزرگسالی مردمی پایبند به قانون داشته باشیم.

آموزش قانون‌مداری باید از کودکی آغاز شود
محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ایران این است که مردم نسبت به برخی از قوانین و لزوم اجرای آنها اطلاعات کافی ندارند.
وی افزود: این مشکل تنها از طریق فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم با فوائد اجرای صحیح و دقیق قانون برطرف شده و تحقق آن نیز نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت است.
این مسئول خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه برخی از مردم در ابتدای اجباری شدن بستن کمربند ایمنی به دلیلی سختی‌های ظاهری از این قانون استقبال نمی‌کردند، اما با گذشت مدت کوتاهی و انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزشی امروز کمتر شاهد تخطی از این قانون هستیم.
دادگو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تنها فرهنگ‌سازی و آگاه‌ کردن عموم جامعه مشکلات مربوط به تخطی از قانون را به طور کامل برطرف می‌سازد؟ گفت: به طور قطع اینگونه نیست و ما در برخی موارد نیازمند سخت‌گیری مجریان قانون هستیم.
وی تاکید کرد: این رفتارهای سخت‌گیرانه در تمام جوامع متداول بوده و باز هم برای نمونه می‌توان به قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد که با افزایش تصادفات جاده‌ای و درون شهری پلیس مجبور به سخت‌گیری در قبال رانندگان متخلف بیشتری شد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: البته رفتارهای سخت‌گیرانه برای اجرای قانون همواره در آخرین مرحله قرار داشته و در ابتدا باید بسترهای فرهنگی در جامعه فراهم گردد.
دادگو گفت: برای داشتن جامعه‌ای قانون‌مدار که مردم به قانون و مجریان آن احترام می‌گذارند، باید فرهنگ‌سازی از سنین کودکی و نوجوانی آغاز گردد.
وی در پایان اظهار داشت: برای تحقق این مهم نهادهای آموزشی و تربیتی و همچنین خانواده‌ها مسئولیت خطیری بر عهده دارند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول