اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

شناسایی یک سایت کلاهبرداری در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و کشف یک سایت کلاهبرداری توسط پلیس فتای این استان خبر داد.

شناسایی یک سایت کلاهبرداری در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان با اشاره به شناسایی سایت کلاهبرداری اظهار داشت: سایت جعلی شبیه سازی شده مانند سایت یک بانک بود که برای خالی کردن حساب اینترنتی افراد طراحی شده و توسط پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات گیلان شناسایی و کشف شد.
وی شناسایی این سایت را بر اساس گزارش‌های مردمی ذکر کرد و افزود: در پی شکایت خانمی به نام «م-گ» مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی در دادسرای عمومی و انقلاب رشت، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان گفت: این خانم در شکایت خود اعلام کرده بود که مبلغ 790 هزار تومان به صورت اینترنتی از حساب شخصی وی به صورت غیر قانونی برداشت شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بازجویی و کسب استعلام‌های مربوطه دریافتند که شاکی برای خرید فیلتر شکن به سایتی مشکوک مراجعه کرده بود که پس از آن حساب وی خالی شده است.
محمدخانی با بیان اینکه احتمال جعلی بودن سایت برای خرید اینترنتی وجود داشت، افزود: آدرس سایت از شاکی اخذ و محتویات آن توسط پلیس مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در بررسی‌های پلیس مشخص شده که مجرم یا مجرمان با طراحی سایت فروش نسخه‌های غیر مجاز نرم‌افزار، مراجعه کنندگان را به لوگوی جعلی بانکی برای پرداخت آنلاین هدایت کرده و اطلاعات کارت آنها را به دست آورده و در یک فرصت مناسب حسابشان را خالی کرده است.
وی ابراز داشت: اقدام‌های لازم در راستای مقابله با سایت مورد نظرانجام و متهم اصلی پرونده نیز شناسایی شده است.
محمدخانی از تمام کاربران خواست تا دقت لازم در استفاده از اینترنت را انجام داده و به پیامک‌ها و ایمیل‌های ناشناس که تبلیغ فروش و ارائه محصولات با قیمتی کمتر از مبلغ واقعی می‌کنند توجه نداشته باشند و در مراجعه به سایت‌ها از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همواره از وب سایت‌های ایمن که با HTTPS:// آغاز می‌شوند استفاد کرده و به وب سایت‌هایی که آدرس اینترنتی آنها با HTTP:// انجام می‌شود برای وارد کردن اطلاعات حساس اعتماد نکنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول