اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خواستار شد:

برگزاری میزگرد تخصصی سریال شهر دقیانوس در جیرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: صدا و سیما باید میزگردهایی را با حضور دست‌اندرکاران مجموعه شهر دقیانوس در شهرستان جیرفت برگزار کند.

برگزاری میزگرد تخصصی سریال شهر دقیانوس در جیرفت
احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این مجموعه تلویزیونی قرار است یک تمدن 8 هزار ساله مطرح شود، اما نقش آفرینان در این سریال آدم‌های عقب‌افتاده‌ای هستند.
وی با اشاره به اینکه این شخصیت‌ها مناسب چهره یک تمدن ارزشمند نیستند، تصریح کرد: فیلمسازان شهر دقیانوس حتی از ادبیات مردم منطقه هم بی‌اطلاع هستند و ما به این نوع ادبیات انتقاد داریم.
سعیدی با بیان اینکه شهرستان جیرفت حدود یک ‌هزار و 600 روستا دارد، گفت: ممکن است، حدود 100 روستای این خطه دارای آداب و رسوم و نوع پوشش ویژه‌ای باشند، اما در یک مجموعه تلویزیونی نباید به سراغ یک روستای خاص رفت و به عنوان جو غالب یک شهرستان به آن پرداخت.
وی عنوان کرد: حتی لباس اهالی جنوب استان کرمان نیز به گونه‌ای نیست که در شهر دقیانوس نشان داده می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه باید پایان این فیلم را تماشا کرد و پیام آخر آن را دید، تصریح کرد: صدا و سیما باید میزگردها و نشست‌هایی را با حضور دست‌اندرکاران این مجموعه در شهرستان جیرفت برگزار کند تا مشخص شود بر چه مبنایی و با چه افرادی در زمینه تولید این فیلم مشورت شده است.
وی افزود: تسری دادن آداب و رسوم یک درصد از افراد یک شهرستان به همه مردم منطقه کار شایسته‌ای نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در زمان تولید این فیلم به عنوان معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مشغول به کار بوده است، گفت: هیچ ارتباطی از سوی فیلمسازان مجموعه شهر دقیانوس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برقرار نشد.
سعیدی افزود: عوامل مجموعه شهر دقیانوس باید پاسخگو باشند و شبهه‌ها را برطرف کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول